Klicka med Krut

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Emma - 19 juni 2011 22:09

Nästan precis hemkommen från en härlig runda med bästa kamraten!! Finns inget bättre sätt att avsluta dagen på.....

 

Lite inkallningsträning & fjärrdirigering blev det längs vägen, men det som är allra bäst tycker Krutan är att få springa så fort man kan i det höga gräset nere vid skogen!!

Nu snarkar han gott vid mina fötter och jag ska sätta mej vid TV:n och mysa med mina tvåbenta killar!!

Av Emma - 19 juni 2011 18:57

En riktigt lugn helg har vi haft. I torsdags var det dags att börja jobba, gissa om jag kände mig rostig efter att inte ha suttit vid de skärmarna på nästan ett helt år. Men det är väl lite som att cykla.... Trött var jag i alla fall när jag lämnade bunkern i fredags eftermiddag!!

I helgen har det varit SM i lydnad & agility i Stockholm, önskar att jag kunnat vara där och tittat, men istället har vi hållt tummarna för nära och kära från soffan och drömt om vårt mål att själva nå dit. GRATTIS säger vi till våran lydnadsfröken Mona & Marvin som tog bronset.


Idag har vi varit och tränat i Eslöv med en liten tapper skara av träningsgruppen. För Krutans del så blev det sättande under gång vilket han börjar få kläm på, dock finns det mer stadga att önska på min tillbakagång.


 

Sedan fortsatte vi med inkallningen. Hemma har vi filat en del på den och jag tycker att den har fungerat fint. Men det betyder ju inte att den fungerar på andra ställen, eller hur??


 

Så efter den inkallningen blev det träning med belöning och bollvakt bakom. Som filmen visar så är vi långt ifrån färdiga, men han gjorde några fina stopp idag. Det som är väldigt tacksamt med min älskade prins är att han inte tappar farten trots flera repetitioner och utebliven belöning.

Hemma i trädgården blev det lite slalomträning i eftermiddag och någon gång ska vi nog kunna visa upp en riktigt fin slalom.


Nu väntar en söndagskväll i soffan och förhoppningsvis en bra film!


kramar från oss

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards