Klicka med Krut

Alla inlägg under februari 2012

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om jag ser lika stressad ut som jag känner mig. Njaa, bitvis kanske men jag kunde se flera delar som jag är nöjd med och några fler som jag önskar förbättring i både när det gäller mitt sätt minst lika mycket som Krutans. Det roligaste var att se att han är hyfsat samlad efter bollbelöningen för ställandet i rutan.  


  

Idag blev det en tripp till vetten, kunde tydligt se att Krutan varit besvärad av sina öron och mycket ritkigt öroninflammation på båda öronen, mammas lilla älskling! Inte konstigt att han inte stannade i inkallningen igår?    Örondroppar de kommande 20 dagarna.

Hoppas på att hinna med några små träningspass under veckan, på lördag styr vi till Tyringe & Mona-träning!! Jippi   


Av Emma - 26 februari 2012 21:46

det finns ingen som du!!

 

Av Emma - 16 februari 2012 20:46

Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!


   


Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!    

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!

 

Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! En kille ringer, presenterar sig och berättar att (min lilla) Fille blivit uttagen till ett innebandyläger till sommaren som en av sjutton killar födda -99 från Skåne, Blekinge, Småland och Östergötland! Någon har sett honom på match eller träning och rekomenderat honom till Svenska Innebandyakademins "selected player"-läger i början av juni!! Gissa om denna mamman är stolt???    Så han tillsammans med en kille från laget ska åka till Karlstad för en fullspäckad vecka med träning och matcher, gissa om Fille är lycklig???  det har varit mycket innebandy på schemat med match både idag och i fredags. Killarna har kämpat väl, men det har inte räckt till någon vinst med det tuffa motståndet. Mina nerver ´har fått sig en rejäl genomkörare efter dessa rysarmatcher, kan man få nervträningsverk så kommer jag att ha det imorgon! Här är min fina & fantastiska unge

    


  


Sen har vi den andra frantastiska grabben, mitt Krut-hjärta!! Ingen blir väl förvånad när jag säger att jag inte hunnit träna så mycket som jag tänkt denna veckan utan det har blivit kortare pass här hemma. Igår blev det första testet med avslappning i kombination med arbete, nämligen ett spår på c:a 600 meter med 10 tennisbollar. Tanken var att en lugn och fin Krut får spåra vidare efter varje funnen boll. Kriterierna var att andningen skulle gå ner och att han skulle ligga avslappnat! Vilket jobb han gjorde! Spårtiden blev c:a 25 minuter! Han spårade i ett lugnare tempo och i pauserna kunde han slappna av och lugna sin andning!!  Lycklig matte!! Här kommer några snöbilder från idag....

  

  

Min vackra, vackra Krutan!!

  

Nu blir det en fortsatt lugn kväll hemma och omladdning inför en ny spännande vecka!!

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa möjliga resultat och detta ska jag testa på min träning med Krutan. Inget konstigt egentligen, men stora mål ska bli små som utvärderas vecka för vecka. Så ikväll har jag suttit och funderat ut nya mål utifrån de kvitton vi fick på träningen i helgen & en ny träningsplanering utifrån dagens nyvunna kunskap!

 Hela behandlingsmetoden multifunC har många likheter med min träning vilket gör det extra intressant. Positiv förstärkning, hitta rätt belöningar med mera. Ser fram emot sista utbildningsdagen imorgon!!




Av Emma - 5 februari 2012 21:02

Och jag som höll tummarna för att vi skulle slippa snö & kyla....   fy bubblan för vinter!! det enda positiva är att ungarna är glada för att kunna åka pulka, skridskor & leka i snön   

Igår hade vi en riktigt lyxdag, träning i en uppvärmd inomhushall tillsammans med träningsgänget & Mona i Tyringe.  Extra kul att vi fick premiärträna i våra fina västar.

 

Under förmiddagen blev det lite snack om träning VS tävling och vad en tävlingshund behöver klara av förutom att utföra momenten. Vi tränade kedjor eller detaljer och testade hur mycket och vilken typ av störningar hundarna faktiskt tål. Vi testade Krutan på avstånd och här finns det mer att önska, både när det gäller moment med fart som inkallning och rutan men också moment med mer stadga som fjärrdirigering.

 

Under eftermiddagen var det fjärrdirigeringen som stod i fokus. Krutan kan göra många fina skiften, men även här är det avståndet som vi måste jobba med framför allt med stå-sitt och stå-ligg. Krutan jobbade med fin attityd under dagen och kunde slappna av emellanåt i buren. En stress och fokus genomgång med Mona har gett mej en rejäl spark i arslet och en tankeställare hur jag ska lägga upp träningen framöver. Här är vår glada fröken

 

Och tröningskamraten Tina med sin fina Neo (alias Lillis)

 

Lite träning har vi hunnit med idag, dels hemma och lite miljöträning i Esarpsridhuset och Staffanstorps agilitygrupp (inte lätt för Krutan). Nu stundar en ny vecka med förhoppningsvis spännande dagar på praktiken.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards