Klicka med Krut

Alla inlägg under februari 2010

Av Emma - 28 februari 2010 20:47

Ja då var det redan söndaskväll och helgen har gått himla snabbt!!   

Idag har vi varit i Staffanstorp och tränat lite tillsammans med Caroline & Jazza på en rejält slaskig gräsplan. Det fortsätter att töa och Fille noterade 8½ + grader på termometern innan idag.    Vi körde "agility-läxan" och försökte oss på cirkelträning och 2 i, 2 av (kontaktfältsträning) med blandade resultat. Det märks att vi har tränat mycket lydnad och Krut trivs bäst på min vänstra sida. Men trägen vinner brukar man väl säga?! Han skötte sig ändå utmärkt och kunde koncentrera sig trots att Jazza har börjat löpa!   Vi får väl se hur det går på torsdag?

Eftermiddagen har vi spenderat hos mamma och pappa och drömt om sommarens Italien-resa!   

Ikväll har luktdiskrimineringsträningen fortsatt, planen var att filma en snutt men så bidde det inte, så ni ska få se en annan gång. Det går framåt och nu sitter post-it lappen på köksdörren och jag flyttar runt den mellan belöningarna så att han måste "leta" efter den. Tycker att det ser ut som om han använder näsan, men jag är inte säker så jag tänker klippa ner lappen i mindre bitar under vecka.

Nu ska vi mysa i soffan och titta på film resten av kvällen & ladda om för en ny vecka!

kramar från oss   

Av Emma - 27 februari 2010 18:20

Jag har verkligen haft en tuff vecka!    Trodde ett tag att jag skulle bli dum i huvude.   Hela veckan har jag varit hemma och pluggat inför första tentan som var igår och som om det inte räckte har jag varit superförkyld och haft feber. Ingen bra kombination! Men igår skrevjag den och det är skönt att det är gjort och nu får jag vänta tre veckor på att få resultatet. När vi var färdiga igår träffades ungeför hälften av klassen och firade på en krog! Det blev en himla mysig kväll!

Dom stackars hundarna har inte gjort mycket de senaste veckorna, men idag har vi iaf tagit en skön promenad och man kunde nästan känna att det var vår i luften, vi har haft töväder de senaste dagarna snön börjar sakta men säkert försvinna och jag håller tummarna för att det inte ska komma mer nu...

Krut och jag har idag börjat träna lite luktdiskriminering som sedan ska utvecklas till vittringsapportering. Har funderat på hur jag ska lägga upp denna träningen och vill inte börja med pinnarna utan någonting annat, så efter att ha läst Fanny´s tips så satte vi igång med post-it lappar. Starten har gått riktigt bra och efter bara några korta pass så fryser han nosen i handen och jag har börjat med en post-it lapp. Hoppas på att hinna med några korta pass till under kvällen....

Imorgon hoppas jag på att hinna träffa Caroline en sväng för att träna lite inför agilitykursen som drar igång på torsdag, kan ju inte säga att vi hunnit träna särskilt mycket på det vi hade i läxa, men förhoppningsvis hinner jag lite mer denna veckan?!

På måndag hoppas vi också på att Ida & Skott får en plats i en av Oxiehundungdoms kurser när vi ska dit på inskrivning. Tror att både hon och Skott kommer att tycka att det är roligt. Ida har dock varit lite skeptisk till att träna Skott med motiveringen att han inte är någon pudel. När jag frågade vad hon menade sa hon, jamen Jazza (Carolines sotrpudel) är ju mindre och Skott kanske fastnar i badringen (däcket) om vi ska träna agility!!   

Nu är det middasdax hos oss!! Ha en fortsatt trevlig helg!!!

kramar från oss   

det har varitdåligt med fotografering sista tiden så jag passar på att lägga in en gammal bild på hunden som mest har slappat senaste tiden...  

Av Emma - 16 februari 2010 20:29

Jag vet att jag inte är den mest aktiva bloggaren förtillfället! Sorry!    Men dagens största händelse är ju att

Krut fyller 2 år!   

 

På hundfronten blir det inte mycket tävling, men sista veckan har varit en riktig årsmötes-vecka. Staffanstorps hundklubb där vi blev uppmärksammade som klubbmästare och att vi hamnade på tredje plats på lydnadsbarometern. (nästa år ska vi hamna högre   ) I söndags var det FRK och jag är nu mera sekreterare i styrelsen, det ska bli roligt och jag hoppas på en bredd i årets utbud för medlemmarna.

Idag har vi varit på första träffen på agilitykursen, så nu kommer träningssuget igång   

Men min allra mesta tid går åt till skolan, vi har sista temaveckan denna veckan och nästa veckan kommer första tentan   så vi får väl se hur mycket hundträning jag hinner med?!


Kramar från oss

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards