Klicka med Krut

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Emma - 14 juni 2011 22:22

Ida var snäll och hjälpte mig att filma trädgårdspasset idag som bestod av vittring och skiften i fjärren. Båda momenten är långt ifrån färdiga och vi jobbar med olika delar. I fjärren jobbar vi med tekninken i skiftena och när jag tittar på sitt-stå idag så klicer han inte fram som han brukar göra eller kanske rättare sagt som jag tror att han gjort tidigare. Så det skiftet får vi backa tillbaka med, Ligg-stå och ligg- sitt fungerar fint och stadgan kommer mer och mer. Vi jobbar vidare.... Men en sak är säkert, han är vacker min älskade Krut!!!


Vittringen är ett annat jojo-moment för oss, två steg fram och ett tillbaka. De senaste repetitionerna har jag lagt tillbaka godis emellan pinnarna för att idag endast ha en "broms-frollic" framför. Han letar först efter karamellerna, men kontrollerar sedan pinnarna och väljer rätt! Vi har kommit en bit på vägen!!!


Nu blir det raka vägen i sängen    för att stiga upp tidigt imorgon och fira våran alldeles egen 12 åring!!

Av Emma - 14 juni 2011 10:50

För en som är ganska "rudis" när det gäller datorer och hantering av program så fick jag ett magiskt dokument av Lotta idag!! 1000 tack gumman!!

Jag har fått ett dokument där man kan skriva in poäng på de olika delarna i lydnadsklass 3 och wips så omvandlas allt enligt koeff och man får fram ett slutresultat!! Självklart är ju målet att prestera högt på samtliga moment, men samtidigt är jag medveten om att det kommer att bli svårt i vissa delar.

Nu ska jag se hur många poäng    vi behöver om vi bara får 6 på FF!!   

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards