Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Året som gått & året som kommer....

Av Emma - 30 december 2011 15:46

Det är lätt att när man funderar på året som gått att fokusera på det som inte riktigt blev som man tänkt sig. Av olika anledningar så nådde vi inte riktigt fram till de målen som jag hade satt upp, men vi har ändå haft ett riktigt bra år jag & Krutan!! Under våren började vi träna med vår härliga träningsgrupp och vi hade många träningar tillsammans med Mona K. Vi startade 2:an i början av maj med fina poäng och klassvinst & jag glädjer mej åt den tävlingen istället för att sörja de som inte blev av. Under våren & sommaren har vi stött på en del obra fenomen (ett poppis ord när man läser på högskola) i träningen som tagit mycket energi, producerat en massa tårar och frustration, men som istället gett mig något att bita i och "tvingat" mig att fundera kring just vår träning. Tack alla fantastiska vänner som stöter & nöter tillsammans med mej!! Ni är ovärderliga!!   

En del i ledet blev att kastrera Krutan i slutet av sommaren, ett beslut som jag idag nöjd med till 120% och det är snarare så att jag önskar att jag gjort det tidigare. Inget lätt beslut men ett helt RÄTT beslut & Krutan mår så himla mycket bättre (generellt). Under hösten har det inte blivit någon regelbundern träning alls, utan vi har tränat när tid & motivation har funnits. Vi har spårat en del och sökt efter tennsibollar som är några av Krutans favoritsysselsättningar.

 Jag har haft en tuff höst i skolan och min mesta tid har gått till att läsa, läsa & läsa! Men allt slit har lönat sig och alla tentor under hösten är väl godkända! Heja mej!!    Till våren är det dags för praktik och jag ska vara 20 veckor på Råby ungdomshem och avdelning Åsbogården, en utmaning som jag ser fram emot!! Vet ni vad?? När sommaren är här har jag bara två terminer kvar!!! Helt overkligt!!


Till våren ser jag mest fram emot alla bokade timmar med Mona & träningsgruppen! Målet är att starta 3:an under våren och Eliten under hösten. 2012 ska bli året för vårt SE LCh!! Under vecka 1 2012 ska jag försöka ta tag i planeringen med konkret och har en träning bokad för att stämma av hur vi står i de olika momenten.


Imorgon blir det fest här hemma tillsammans med goa vänner, mat & dryck. Banjo´s första nyår och vi håller tummarna för att de stora grabbarnas lugn smittar av sig på den lilla kooikern. Ikväll ska jag se på en av mina absoluta favoritfilmer, Braveheart  

Avslutar med några bilder från dagens runda vid vattenmöllan!

Alla påväg upp för backen!!


 



   

Många kramar från oss   


 
 
Ingen bild

Malin

30 december 2011 17:00

GOTT NYTT ÅR på er och jag är alldeles säker på att SE LCh kommer att ros i hamn av er:)
Nästa år får det bli en dejt så jag kan få träffa lite flattar och dämpa min abstinens, och du vet var jag finns om ni behöver passning.

STOR KRAM

Emma

30 december 2011 18:20

GOTT NYTT ÅR till er oxå Malin!! Vi måste försöka ses, en promenad i skogen kanske, vad tror du Erik tycker om det??
Kram

 
Ulrica

Ulrica

30 december 2011 18:10

Ha ett härligt gott nytt år Emma tillsammans med familjen och dogsen! Fördelen när inte saker går som man vill är att man lär sig något på vägen....Stor kram till dig!

http://www.lyckeboet.blogspot.com

Emma

30 december 2011 18:19

Detsamma till er Ulrica!! Det är ju just det som är häftigt med hundträning, allt nytt man lär sig & allt man kan "göra om & göra rätt"!! =)
Kramar till er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards