Klicka med Krut

Alla inlägg under oktober 2010

Av Emma - 31 oktober 2010 18:14

Höst,    höst,    höst!!    Var tog oktober vägen, kan inte fatta att det är november imorgon?    Som vanligt så erbjuder Skåne blåst    i massor blandat med tillhörande regn. Inte helt enkelt att hålla träningsmotivationen uppe.... I skolan har psykologikursen avslutats med en hemtenta som ska lämnas in i morgon samtidigt som sociologi och socialpolitik kursen börjar. Krutan och jag har varit ute och tävlat och lyckades lyfta från de tidigare 3:e prisen till ett 2:a pris och var snubblande nära (151 poäng) att få hakan över 160-sträcket. Men Krutan höll ihop fint och med ett bättre fokus det var en helt godkänd    tävlingsdag. Annars har vi spårat en del och Krutan börjar bli riktigt duktig. Sist var spåret c:a 500  meter och han hittade 6 av 7 tennisbollar! Han börjar bli mer spårsäker vilket har resulterat i en sänkt hastighet vilket är den bästa framgången! Har anmält till ytterligare två tävlingar, en i november och en i december så vi tar avstamp i ny träningsplanering imorgon! Vi har även massa annat roligt att se fram emot under hösten/vintern. NM i agility och en tripp till DK för att heja på Annika, Mona-träning, besök i Stockholm hos Karin  med utställning och NM i lydnad och Göteborgs "my Dog".

Hittade några favoritbilder på Krutan, min älskade Krutan


 

 



Nu ska jag krya ner i soffan hos mina ungar!!

Imorgon är det   och november!!

Kramar från oss


Av Emma - 21 oktober 2010 13:32

man kan hitta på istället för att plugga??? Städa    tvätta    FB   träna hundarna!!  Och innan dagen är slut kommer jag säkert att hitta massor med andra "viktiga" saker som jag måste göra!!


Dagens träning är jag riktigt nöjd med eftersom att vi för en vecka sedan hade ett litet sammanbrott när det gäller lydnadsträningen   och Krutan var påväg att hamna på blocket! Efter mycket funderande och analyserande så har vi stampat av igen och har backat    i flera av momenten som tidigare fungerat bra. Stadga har varit vår röda tråd & att hålla fokus. Idag fick jag ett bra kvitto på att vi är på rätt väg igen och det är en härligt känsla!! Rutan strulade fortfarande lite, men andra dela fungerade riktigt bra! Vi är anmälda till Lomma tävlingen, men jag har fortfarande inte bestämt om vi ska starta eller inte, vi får se.....


Bonus har gått ett spår idag och gör sakta men säkert små framsteg (med benämning på sakta). Han tycker att det blir lite läskigt i skogen utan stöd från brorsorna och har inte velat "gå på" utan hela tiden sökt stöd hos mej, men idag så gick han 1-2 meter ut i linan och spårade riktigt fint bitvis & alla tennisbollarna hittade han!! En lycklig kille som hittade skatten i slutet!!!


Nähä, nu ska jag hitta på något "viktigt" att göra!   


kramar från oss

Av Emma - 13 oktober 2010 15:59

blogg-tråden     och bloggen får leva med ett tillfälligt avbrott!!

kramar från oss

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards