Klicka med Krut

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Emma - 9 juni 2011 15:22

Ikväll är det träning med gruppen och denna gången i Veberöd = nästan hemmaplan för oss!!  

Dagens pass har jag under dagen försökt planera så noga som möjligt. Har fått lite nya ideér    till träningsplaneringen som jag ska försöka anpassa så att det passar mej. En hemsida & blogg som jag gärna besöker (bland många) är Anna Ronges. Hon har kloka funderingar när det gäller träning, helt klart värt ett besök om ni inte redan läser den. Nya & mer konkreta frågeställninger i min planering är till exempel "vad vill jag uppnå med träningspasset" & "vad har jag tagit med mig från föregående pass"?

Varje pass tränar jag (oftast) kvarmoment, detalj & kedja/helhet, och här är jag för det mesta ganska bra på att planera. Det är oftast avslutningen som jag missar (eller glömmer bort) vilket faktiskt är kanske det viktigaste, utvärdering och reflektion. Vad fungerade bra? Vad kan jag önska mer av? Vad tar jag med mig till nästa träningspass?


Så kvällens planering ser ut som följande:

  • Sitt i grupp - på fullt avstånd men endast 20 sek. Extern belöning ligger bakom. Innan varsågod, klappa lugn & fin på bröstet.
  • Kedja - Transport till startpunkt -> lägga honom under marsch -> kalla in från ligg, belöna starten -> transport till rutan -> belöna stadga vid kommendering -> skick till rutan, belöna nerläggandet -> skicka till belöning vid väskan.
  • Detaljer - position i FF, vittringsapportering med fokus på sorteringsarbetet, första skifte i fjärrdirigering (extern belöning) & sitt under baklängesgång.

Återkommer med utvärderingen ikväll eller imorgon!!

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards