Klicka med Krut

Alla inlägg under december 2011

Av Emma - 31 december 2011 19:15

      GOTT NYTT ÅR      




Nu ser vi fram emot ett spännande 2012!!   


   

Hoppas att ni alla får en härlig kväll!!

Kramar från oss 

     

 
Av Emma - 30 december 2011 15:46

Det är lätt att när man funderar på året som gått att fokusera på det som inte riktigt blev som man tänkt sig. Av olika anledningar så nådde vi inte riktigt fram till de målen som jag hade satt upp, men vi har ändå haft ett riktigt bra år jag & Krutan!! Under våren började vi träna med vår härliga träningsgrupp och vi hade många träningar tillsammans med Mona K. Vi startade 2:an i början av maj med fina poäng och klassvinst & jag glädjer mej åt den tävlingen istället för att sörja de som inte blev av. Under våren & sommaren har vi stött på en del obra fenomen (ett poppis ord när man läser på högskola) i träningen som tagit mycket energi, producerat en massa tårar och frustration, men som istället gett mig något att bita i och "tvingat" mig att fundera kring just vår träning. Tack alla fantastiska vänner som stöter & nöter tillsammans med mej!! Ni är ovärderliga!!   

En del i ledet blev att kastrera Krutan i slutet av sommaren, ett beslut som jag idag nöjd med till 120% och det är snarare så att jag önskar att jag gjort det tidigare. Inget lätt beslut men ett helt RÄTT beslut & Krutan mår så himla mycket bättre (generellt). Under hösten har det inte blivit någon regelbundern träning alls, utan vi har tränat när tid & motivation har funnits. Vi har spårat en del och sökt efter tennsibollar som är några av Krutans favoritsysselsättningar.

 Jag har haft en tuff höst i skolan och min mesta tid har gått till att läsa, läsa & läsa! Men allt slit har lönat sig och alla tentor under hösten är väl godkända! Heja mej!!    Till våren är det dags för praktik och jag ska vara 20 veckor på Råby ungdomshem och avdelning Åsbogården, en utmaning som jag ser fram emot!! Vet ni vad?? När sommaren är här har jag bara två terminer kvar!!! Helt overkligt!!


Till våren ser jag mest fram emot alla bokade timmar med Mona & träningsgruppen! Målet är att starta 3:an under våren och Eliten under hösten. 2012 ska bli året för vårt SE LCh!! Under vecka 1 2012 ska jag försöka ta tag i planeringen med konkret och har en träning bokad för att stämma av hur vi står i de olika momenten.


Imorgon blir det fest här hemma tillsammans med goa vänner, mat & dryck. Banjo´s första nyår och vi håller tummarna för att de stora grabbarnas lugn smittar av sig på den lilla kooikern. Ikväll ska jag se på en av mina absoluta favoritfilmer, Braveheart  

Avslutar med några bilder från dagens runda vid vattenmöllan!

Alla påväg upp för backen!!


 



   

Många kramar från oss   


Av Emma - 23 december 2011 18:13

Här kommer en liten julhälsning från mig & Krutan!   

Nu är den sista klappen inhandlad    och vi ska ha en mysig kväll här hemma.    Barnen (främst Ida) är spänd och förväntansfull inför morgondagen   så vi hoppas att han kommer ihåg att stanna till i Genarp i natt för att fylla strumpor   & i Åkarp      imorgon kväll när vi är hos mamma & pappa.


Igen, många JULKRAMAR från oss   


 

Av Emma - 20 december 2011 19:00


Hipp, hipp hurra för Banjo som fyller 1 år idag!!!

Tänk vad fort tiden går!! Vår lilla minsting (i alla bemärkelser) har redan hunnit fylla 1 år. Vi är jätteglada för valet av just en kooiker till Ida och han passar verkligen in i vår flock. Han är en pigg & aktiv kille som alltid hänger på.

Här kommer en liten bildkavalkad från året!!

 

 

 

 

 

   


  Ida & Banjo har gått på HU i Lund under hösten och vi hoppas att de får en lika rolig vårt tillsammans!!   Om Ida själv får bestämma så blir det nog rally-lydnad och lite agility. Min tanke är att mer släpa med honom på min & K´s träningar för ännu mer miljöträning och kanske lite mer lydnadsträning för hans del också. Imorgon är det sista officiella skoldagen innan jul och förhoppningsvis ska jag kunna unna mej att vara helledig under de röda dagarna, men det återstår att se efter att tentaresultatet kommit imorgon. Oavsett om det finns ett G att fira eller ett U att sörja så ska vi ha en julfest med klassen imorgon, det ska bli riktigt roligt!!    


    

Av Emma - 13 december 2011 18:59

Jag kan inte fatta att det redan är lucia idag?!    Skåne bjuder på äkta vinterväder, alltså det vi är vana vid med blåst och regn här nere i söder.    Inte en snöflinga i sikte  Killarna mår bra men är ganska uttråkade av mina studier som denna hösten inte erbjudit särskilt mycket ledig tid  jag hatar att prioritera!! Hemma har barnen pyntat och gjort fint vilket gör att julkänslan    börjar infinna sig så smått   granarna är på plats och klädda    tomtar & änglar trängs i fönstren. Lite julbak   och förhoppningsvis ska vi utöka sortimentet till helgen. På torsdag ska vi ha lite avslutning med träningsgruppen, det ska bli så roligt att träffa alla eftersom att vi inte kunnat vara med på så många träningar.

Önskar alla en trevlig lusse-kväll!!      

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards