Klicka med Krut

Alla inlägg under maj 2010

Av Emma - 31 maj 2010 19:20

Heter dagens nyinköpta matskål!

 

I denna kan man inte slänga i sig maten som Krut alltid gör. Och han fick kämpa lite för att få tag i alla bitarna.

 

 


Vi har även hunnit "furminata" bort halva Krut och hela Genarps fågelbestånd kan bygga flatcoated retriver bon resten av året!


kramar från oss

Av Emma - 31 maj 2010 16:21

 

Krutan är piggare idag och har till och med fått lite mat!

Har rensat och sorterat bland bilder idag och här är ett gäng favoriter

Kramar från oss
Av Emma - 30 maj 2010 15:23

får förmodligen väldigt ont i  magen!! Igår kväll skulle vi ha åkt till Gränden, men när vi kom hem från hustitten insåg vi att Krut gjort inbrott i foderpåsen (nyöppnad 15 kg säck)!! Efter en säckvägning har han ätit någonstans mellan 1½-2 kg mat. Vetrinärerna i Malmö tycket inte att vi behövde komma in för att kräkas   utan vi skulle hålla honom under uppsikt. Så jag & Krut har sovit tillsammans i vardagsrummet inatt.


Idag på förmiddagen var han dock slöare och andades tyngre, efter rådfrågning med en vän som är djursjukvårdare så åkte vi till Lund för att röntga honom för att se hur magsäck och tarmar såg ut och för att lugna mej  

Bilderna visade massa mat i både mage och tarmar, men han är pigg (hur ser en sjuk flatte ut egentligen), hjärt och lunga OK så han ska hållas under uppsyn och ta det väldigt lugnt de närmaste dagarna. Magsäcken är rejält uttöjd och det gör att det fortfarande finns risk för magomvridning. Så ingen mat för denna gossen innen imorgon kväll, och träningen får ligga på is de närmaste dagarna + att man får tredubbla antalet bajspåsar på de kommande promenaderna.   

Nu ska jag kolla Shrek tillsammans med barnen!

Ha en fortsatt trevlig söndag!!

Av Emma - 29 maj 2010 14:42

Gula hav av raps kan man se överallt i Skåne nu, även om det inte känns som sommar riktigt än.




 


Förmiddagen har vi spenderat på Staffanstorpshundklubb, jag och Krut hann träna agility både före och efter kursen. Framförbyten och bakom byten stod på dagens planering. Framförbytena gick riktigt fint idag, men bakombytena är svåra så där har vi massor att göra. Några tappra försök med slalom gjorde vi också men där står vi mest och stampar.....


Idag var det avslutning på den sista kursen och nu är det en hel del träning för mej & Krut inplanerat de närmaste helgerna, träning, tävlingsträning och tävling. Skolan tar officiellt slut nästa fredag och eftersom att jag på något ofattbart sätt klarade tentan som jag trodde att skulle vara tvungen att skriva om så är 1:a terminen snart över. Men ledigheten blir kort för from den 14 juni är jag tillbaka på LKC för att jobba i stort sett hela sommaren. Som tur är fick jag komma tillbaka till min tur med befäl och arbetskamrater vilket ska bli så roligt. Undra om dom saknat mej lika mycket som jag saknat dom?


I eftermiddag har vi varit i Östra Nöbbelöv (Simrishamns kommun) och tittat på ett eventuellt blivande sommar hus, så nu håller vi tummarna för att vi får möjlighet att spendera sommaren -11 där tillsammans med min mamma, pappa & syskon.


Avslutar med en bild från igår som Ida tagit på mej & Krut!

 


Nu ska vi ta en tur till Malmö för att äta middag på Gränden, kanske kommer sommarkänslan smygande?


Trevlig helg!!
kramar från oss

Av Emma - 28 maj 2010 11:51

 

Vaknade till solsken, men ganska snabbt kom molnen så vi åkte ganska tidigt ut till Revinge jag & killarna. Där har man ju inte vågat visa sig under hela maj eftersom att det varit en stor militärövning  men idag var det fritt fram!

Det var längesedan Krutan spårade, men jag ska försöka ändra på det framöver. Idag blev det ett personspår c:a 400 m med två vinklar och pinnar i spåret. Under tiden som spåret fick ligga till sig så gick vi en härligt promenad där killarna kunde rusa nästa hur långt som helst.


Spåret gick (ursäkta språket) SKITBRA!! En koncentrerad kille spårade i fint tempo,  hittade alla pinnar och tog vinklarna fint.     En burk med köttbullar var den sista skatten!!    Timingen var perfekt för det började regna när vi satte oss i bilen för att köra hem. Planen för i eftermiddag är att träna tillsammans med Caroline & Jazza, men vi får se om vi har vädergudarna på vår sida  


Just nu har jag två trötta och nöjda killar här hemma så nu ska jag sätta mej och plugga lite!

 


Av Emma - 24 maj 2010 21:13

mycket på denna bloggen förtillfället!      Men vi tränar när vi hinner och känner för det. Har varit intensivt med kurser senaste veckorna både i Staffanstorp & via FRK och det är riktigt roligt med alla duktiga kursare!


I helgen var vi på en härligt fest i Gislöv med massor med folk, god mat och fantastisk underhållning. Sent blev det och när vi landade hemma vid 01.30 hade Karin, Freddan & deras killar redan hunnit krypa i säng efter sin fest i Malmö. Jag & Karin träffas ju inte så ofta så det gäller att passa på när möjlighet ges så 05.00 träffades vi på toa för att utnyttja tiden medan Dollar förbereddes inför dagens utställning i Hässleholm.

07.00 bar det iväg till utställningen och efter en hel del släpande på burar, hundar och allt annat så hittade vi rätt ring. Dollar vann jaktklassen    Han är vacker din lilla gosse och skötte sig med glans Karin!! Diesel kom 2:a i chkl så honom fick jag äran att ställa i bästa hane, vilket tyvärr resulterade i att han blev oplacerad (så det är tveksamt om jag får den förmånen igen   ) & Dollar blev 3:a bästa hane och hamnade precis bakom certet!   Jag vet Karin att du önskade mer, men han slog 2 svampar och skötte sig fläckfritt så jag vet att du kommer att vara nöjd om några dagar....   

Det är alltid lika härligt när ni är här och timmarna går alltid så himla fort..... tur att det inte dröjer så länge innan vi ses nästa gång!


Vägen hem från Hässleholm var riktigt dryg att köra och med tanke på de få timmarna med sömn så kände jag mej nästa bakfull   Resten av dagen blev det inte mycket gjort.

Ikväll har jag och Caroline varit i Staffanstorp och tränat & jag är riktigt nöjd! Främst med rutan där han gick klockrent på första skicket och stannade fint på kommando. Fjärren fungerade fint med snygga skiften och i apporteringen var det fina upptag. Det vi fortsätter att slita med är inkallning med ställande som har stora förbättringsmöjligheter.....

Vi är anmälda till tävling, men som tur är har vi en del träningtid kvar tills det är dags....


Skolan är på slutspurten och sista kursen är snart slut och vi jobbar med de sista uppgifterna. Väntar på de sista tentaresultaten men är 99,9% säker på en omtenta. Ser fram emot att jobba i sommar som omväxling!


Veckan är fylld med hundaktiviteter varje kväll, klickerkurs & hundungdom för Ida och flatte-lydnad för mej! Håller tummarna för att solen, värmen och sommaren snart kommer på riktigt!

Nu behöver denna svensk komma i säng  

kramar från oss


 

Av Emma - 14 maj 2010 22:49

Ååå vilken slöar dag!! Jag borde ha läst en massa, men det har inte blivit mycket gjort idag    I förmiddags gjorde jag en lite utflykt och fick sällskap av Caroline, vi skulle ha tränat på vägen hem men ingen av oss var riktigt sugen så vi struntade i det. I eftermiddag har det varit väldigt "ensamt" hemma, Fille har varit i Malmö med kompisar och spelat laserdome, Ida är på kompis-läger sedan igår och kommer hem imorgon       och Jimmy har jobbat. Vi fick i alla fall en mysig långrunda i skogen med grabbarna och passade på att träna lite linjetag  innan fredagsmyset infann sig.

Kvällen har bestått av      och talang varvat med hockey! En skön fredagskväll! Imorgon börjar dagen med fortsättnings- och lydnadskurs och förhoppningsvis hinner jag med att träna lite själv också.

Natti, natti på er  



 

Av Emma - 9 maj 2010 21:38

jag bloggade! Det är ju så att man borde skämmas   

Veckan som gått har mest gått åt till att försöka plugga till tentan som jag skrev i fredags och som visade sig gå åt H*****E!   så det blir till att ta sig an den igen om några veckor.

Hundträning under veckan har jag inte direkt hunnit med förutom att vi i onsdags drog igång "flatte-lydnaden" via FRK. Det är en grupp på 7 förare och hundar som tränar för att tävla lydnad. Gruppen befinner sig på lite olika nivåer, men alla va så himla duktiga och det var en fantastikt rolig grupp att jobba tillsammans med. Det är ju också något x-tra att bara ha en grupp med ens "egen" ras   

Vi ska träffas varannan vecka och jag längtar redan till nästa gång.

 

Sara hade både Sudden & Östen med sig och Östen glänsde med alla sina fina trix och jag fick blodad tand, så de senaste dagarna har vi tränat "Östen-steg" eller spansk ritt, att Krut ska kunna gå så där stiligt med frambenen och vi har i helgen tagit oss en bit på vägen! Lovar att lägga ut bildbevis när vi kommit lite längre.

Idag blev det lite agilityträning med pudel-tjejerna i Staffanstorp. Svängar och framförbyten skulle vi träna, vilket inte är helt enkelt för min kordination kombinerat med Krutans fart   men roligt är det i alla fall. Kruts nya favorit är däcket som han hoppar så fort han har en chans. Tack Annika för bilderna du tog på oss idag...

     

Ida har förmodligen fått halsfluss och ligger nerbäddad med feber så vi får se om hon kan gå på sin klickerkurs på tisdag. Annars ser det lugnt ut på hundfronten denna veckan, och vi ser fram emot att vara långlediga i slutet av veckan. Hoppas att vår vädret kommer tillbaka så vi kan sluta elda i brasan   

kramar från oss

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards