Klicka med Krut

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma - 31 juli 2011 16:49

man vågar ju knappt tro det, men kan det vara så att sommarvädret är påväg tillbaka? Idag har vi i allafall kunna njuta av solen igen!!  

Idag tog vi  en förmiddagstur till Tvedöra för lite simning tillsammans med damerna från Hässleberga. Krutan slängde sig i vattnet, han har blivit en bad-djävul!   Simmade fint och ganska långt även idag. För att inte en av bollarna skulle gå förlorade så blev det även bad för min del idag, vilket Krut uppskattar för då nöjes-simmar han med mej. Efter lek & bad blev det en kortare torktur på Revingefältet, turen var även med oss idag och korna    lyste med sin frånvaro. 

  En på väg ut, en på väg in!

 

Krut, Idun & Kickan

   Min vackraste älskade Krutan!!

Eftermiddagen har tillbringats på Genarpsbadet & nu ska vi ha en skön kväll hemma!

Imorgon är det en ny dag, ny vecka & ny månad!

Av Emma - 30 juli 2011 18:35

Vi började dagen med en geggig runda i skogen där hundarna fick springa av sig ordentligt. Härligt tyckte samtliga killar som badade i diverse äckliga diken & vattendrag.

 I eftermiddags kom Marie, tjejerna & Morriz och vi tog en tur till Tvedöra. En liten runda (tack gode gud att korna inte var där) så killarna fick hälsa och rusa av sig lite. Morriz gjorde tappra försök att leka med Krutan som inte var ett dugg intresserad. Sedan en tur till vattnet, och både hundar och ungar kunde inte motstå att bada.Krutan (mitt lilla blötdjur) kände sig nog som fisken i vattnet när han fick leka med tjejerna.

 

    Ikväll ska vi spela kort och njuta av lördagskvällen.


Imorgon blir det mera simning, då tillsammans med Annika & pudeltjejerna så då åker vi tillbaka till Tvedöra!!

Av Emma - 28 juli 2011 20:18

Ja någon sommarkänsla infinner sig knappast för tillfället! Ingen sol, ingen ledighet....

Träningsmotivationen är fortsatt försvunnen, så det blir inte mycket mer än promenader & mys. Nedräkningen för passen har börjat och nu är det bara 9 pass kvar, sedan blir det lite (välförtjänt) ledighet innan skolan börjar igen. Och den 13/8 blir mitt absolut sista pass på LC, då jag beslutat under sommaren av olika anledningar att faktiskt säga upp mej.


kramar från oss

Av Emma - 13 juli 2011 20:00

Hade ju bestämt mig för att vara duktig och planera min träning fram till debuten i III:an, men tröttheten gav vika för lite träningsmotivation i kväll och vi har tränat ett pass på gräsmattan. Duktig kille med massor av enerig och beläningsförväntan (utan pip) resulterar i omplåstrade fingertoppar på mig!


Hakan i backen: börjar ta form och ska lägga på signal. Fungerar bra i front och han klarar fysiska störningar som klapp på ryggen och nosen. Mindre störningar i forma av att jag flyttar mig i sidled, dock inte hela vägen i i fotposition (än).


Stegförflyttningar: fokus på att han ska vara rak och inte för låg i bakdelen. Till höger och bak fungerar OK, svårt med vänster.


Starter i FF: Startar med fint fokus, dom fortfarande lite långt fram trots ny belöningsplacering. Det härliga är att jag kan belöna med bollen och han klarar utebliven belöning utan att pipa. Duktig kille!!


Ingångar: Här behöver vi backa tillbaka till lite klossträning tror jag. Han vänder upp tidigt och jobbar "över" med bakdelen.


Fjärrdirigering: Förtillfället mitt favoritmoment! Han klarar första skriftet fint på 10 meter och står stadigt. Klarar externbelöning med bibehållen fokus framåt. Skiftet stå-ligg och stå-sitt är där vi behöver lägga mest krut just nu. Kraften i ligg-sitt-ligg behöver vi också höja.


Jaha, då är det väl bara att åka till jobbet!!

Av Emma - 13 juli 2011 18:16

Kolla denna filmen på Niina Svartberg och Skoj från VM i Paris. Verkligen värdiga silvermedaljörer   


Vilken otrolig glädje, jag kan inte sluta le när jag tittar på den!! Snacka om trevlig målbild!!!

1 av 3 nätter avklarad på jobbet och jag är ett beslut lättare efter natten som gått. Det har varit skönt att sova i "skit-väder" idag och höra regnet när man vaknar till. Killarna får nöja sig med rastning av husse tills snurran är över. Till helgen ska jag, Ida & Banjo på kennelträff hos Fagayas, det ska bli roligt och vi håller tummarna för att det finns några syskon på plats.

Av Emma - 11 juli 2011 12:21

Förra veckan började med att det var uppladdningsläger för LL Sverige innan avresan till Paris. Det blev härliga dagar och möjlighet att träffa duktiga förare med duktiga hundar. Tror att alla var nöjda efter ganska intensiva dagar. Det blev inte så mycket träning för mej & Krutan, men ändå nyttigt att bo borta och bara vara i vimlet.

  Diana, Ditte & Sofia

Diana´s Zack!! 


  Truppen har ju gjort fantastiska resultat i Paris och Sverige kommer hem med lag-guld!!    GRATTIS till alla er!! Självklart också grattis till Niina & Skoj som fick det individuella silvret!!  


För våran del så har det varit lugna dagar på alla sätt. Vi har varit lite i stugan hos mamma & pappa och resten av tiden hemma. Jag har försökt jobba undan lite "måsten" både till träningsgruppen och FRK. På träningsfronten pysslar vi med lite annat än just moment och momentsdelar. Med mina arbetstider på jobbet så infinner sig inte direkt någon kontinuerlig träningsmotivation så då gör vi lite annat istället som att låsa blicken framåt, hakan i backen, snabba reaktioner på signal osv. Igår hade vi lite avslutning med träningsgruppen i Hörby och det känns ganska lagom med lite vila och ströträning fram till augusti när vi drar igång igen.


Är just nu extremt frustrerad över min arbetssituation och fundera seriöst på att säga upp mig!!!   Och jag längtar tillbaka till MAH!!! (så nu fick jag avreagera mig lite)


Hoppas alla har en skön sommar och får njuta av lite ledighet!!

Kramar från oss  

Av Emma - 2 juli 2011 09:37

man kan nog säga att alla under 15 år på vår adress för tillfället har sommar-lov!
Barnen njuter av att vara lediga (Ida gästspelar på fritids de dagar jag jobbar) och de fyrbenta får ungefär noll % träning. Jag har svårt att hitta både motivation och tid emellan arbetspassen.

På söndag drar vi till Hörby och landslagsuppladdningen några dagar. Känns lyxigt att få åka med Krutan och bara ägna sig åt hund i nästan tre dagar! Förhoppningvis puttar detta igång träningslusten.... Det ska bli mysigt att spendera dagarna med nära och kära, träna, titta och umgås!

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards