Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Temperaturkoll!

Av Emma - 9 januari 2012 16:14

Igår var det officiell avspark för årets träning! Tina & jag hade bestämt träff en stund innan övriga gruppen kom för att köra igenom hela III:an för att få en uppfattning om "träningsläget". Här kommer en kortare summering, men det konstaterades att vi inte saknar delar att träna på!   Helhetsmässigt så tycker jag att Krutan höll ihop fint (med tanke på hur lite vi tränar under hösten). Han kommer ihåg momenten, men det brister i detaljerna och framförallt fokus och uthållighet. Vissa moment som sitt i grupp, sättande under gång, hopp-apport, metallen & vittringen gjorde mig glatt överraskad! 


Vi avslutade med att träna skick till target på olika avstånd och att han sedan skulle lyssna på stå och ligg signalen och bjuda på stadga. Intressant var att detta funkar fint så länge targeten INTE ligger i rutan??

   

 

Efter träningen blev det en tur till      för att hämta träningsgängets Hurttavästar och till Maria kan man inte åka utan att handla så det blev tovutredning från PetHead och Furminator-täcken som gör att killarna ska torka fortare!

Nu väntar en ganska lugn vecka på skol-fronten, och förhoppningsvis finns det utrymme för en del träning. Nästa vecka drar praktikterminen igång och jag ser verkligen fram emot att komma till min praktiskplats på Råby!


Kramar från oss


 
 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

9 januari 2012 23:51

Härligt att få en vis hum om var man står tillsammans! Kul med så många positiva besked :-)

Spännande vår du nu går till mötes på många sätt och vis. LYCKA TILL med både praktik & hundträning/tävling!

Skall bli kul att träna ihop igen under 2012 :-)))))

Kramizar

http://stadsflattarna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards