Klicka med Krut

Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Emma - 28 mars 2010 12:54

  för ett inlägg!!

 


Idag har vi varit och tävlat Lk1  i Veberöd och jag är så himla nöjd!!   

18 startande hundar, domare Anna-Kerstin Svensson och vi drog startnr 15.

På platsen hamnade vi mitt i startfältet och jag hade en hel del fjärlar i magen   Krutan låg fint, dock snusade han lite efter c:a   1 minut och vi fick 9½p. Den ganska långa väntan tills det var vår tur var både nyttig och jobbig för Krut som har svårt att släppa allt som händer runt omkring honom.

Vårt program startade med tandvisning som resulterade i en jättekyss    till domaren (8½p).

Linförigheten kändes helg OK, dock några snea sättanden i halterna och domaren tyckte att han var "flaxig" i språng marsch? Det tyckte jag var milt uttryckt    (8½p)

Läggande under gång gjorde han toppen!!    (10p)

På inkallningen hade han fin fart rakt igenom (trots att vi tränat en del ställanden sista tiden) men avslutet blev snett. (9½p)

Ställande under gång gjorde han också jättefint och han stannade snabbt + stod stadigt, men gjorde ett supersnabbt läggande när jag sa sitt    Mammas prins!! (8p)

Apporteringen "nemas problemas" grep på mitt kommando, höll fint och släppte på loss! (10)

Sista momentet hopp över hinder, Krut sitter kvar fint TILLS jag har vänt upp på andra sidan och då ser jag hur han vinklar fram öronen och vips så hoppae han och avslutar med dagens snyggaste ingång! (0p)

Domaren gav varje ekipage några "ord på vägen" efteråt och vi fick så fina kommentarer att man nästan blir rörd, Hon tyckte att Krut har en härlig pigg & glad  attityd rakt igenom och att det ser "kontrollerat ut". Vad kan man säga mer än TACK?!    Vi fick 10 poäng på helhetsintrycket! Summa blev alltså 163 ½ poäng trots nollan på hoppet och detta gav oss en 5:e placering för dagen.

Vilken hund jag har!! Vi hade så himla roligt tillsammans idag    och jag fick fina "kvitton" på att han kan och orkar jobba igenom alla momenten med motivationen på topp! Han var också mer lydhörd och koncentrerad mellan momenten och höll fokus på mej.  Denna känslan hoppas jag håller i sig lääänge!

Nu ska vi slappa resten av dagen och förhoppningsvis hinna med några små pass innan vi ska till Mona nästa helg!!

Massor med kramar från mej & Krutan   

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards