Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Vittringsapportering med eller utan hjärna?

Av Emma - 12 mars 2011 15:44

Tänk att de saker man tränar faktiskt blir bättre?!    

I vårkänslornas tecken så gjorde vi vittringen utomhus för första gången. Inomhus har vi minskat på godbitarna emellan pinnarna (men inte plockat bort dem helt) och jag befinner mig mitt emot Krut iställer för vid sidan för att kunna se hur han arbetar med näsan. Började med att lägga godis emellan även utomhus, men se det var ingen bra idé för då började han leta väldigt stort och inte alls vid pinnarna, för mycket näsa, för lite hjärna.

 

Så bort med dom och börja om på ett nytt ställe. Tre repetitioner & han plockade rätt pinne varje gång!!!       Vi jobbar fortfarande på kort avstånd och inte i samband med andra moment. Efter utvärdering hos Mona förra helgen så ska jag försöka göra färre repetitioner för hjärnan tar slut ganska fort för honom än så länge. Men vi kan konstatera att idag hade han hjärnan med sig!! Som avslutning blev det lite tekninkträning i fjärrskiften. Det finns en hel del förbättringsmöjligheter där.....

ps. Banjo sover fortfarande   

 
 
Malin

Malin

14 mars 2011 11:01

Man får ju verkligen hoppas att dom saker
man tränar blir bättre o bättre, men så
är det ju oxå den "djuriska faktorn" att
ta hänsyn till - det som ena dagen går bra
kan nästa går betydligt mindre bra. Men det
är ju oxå det som är tjusningen/utmaningen
med att träna hund - eller hur!?

Det var ju attans att vi inte kunde få till
en puppy-play-date idag, får se till att göra
det snart. Nyfiken på lille Banjo, jag har aldrig
sett en Kooiker live. Krya på Fille!

Kram

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards