Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Virus eller baciller?

Av Emma - 4 maj 2011 07:45

Det kvittar om det är virus eller baciller, JAG HAR INTE TID ATT VARA SJUK!!  Intar morgonte    med en rad  piller för att ta mig igenom dagen. Brukar ju skriva om Krutans stressnivå, men för tillfället är det nog min som ligger alldeles för högt. Många saker som hänger i luften t ex vänta på resultat från min stora "måste-tenta", få ihop sista kursen och stundande jobb under sommaren!      


Tränade i Oxie tillsammans med Josefine och Kerstin i måndags samtidigt som Ida tränade agility. Det blev en bra träning och det var mycket störningar runt omkring. Fortsatt fina momentutföranden och vi fortsätter med helheten.


Åsa tog jättefina bilder på Banjo och gänget i söndags. Hon lyckades fånga Banjos vattenkontakt! Tack så jättemycket för de fina bilderna!!

 




     

Han är verkligen supersöt vår lilla Kooikerhondje!!

 

Valpgänget är verkligen toppen! Det är så roligt att träffa andra som tränar med samma tanke och många av oss mot samma mål. Jag har varit lite allregisk mot att man på valpkurser släpper ihop alla valpar för lek, men i denna gruppen känns det helt rätt och vi varvar träning med lek. För Banjos del tror jag att det gjort stor skillnad, han har träffat många olika valpar i många olika miljöer. Han fortsätter att vara ganska orädd och framåt samtidigt som han har full koll på mej och kan växla mellan träning och lek på ett jättre trevligt sätt! Rasen kan vara lite avvaktande och jag tycker inte att det endast är negativt samtidigt som jag har fått tänka annorlunda jämfört med träningen av flatvalpar. Här kommer en bild som speglar hur kul valparna har det när vi träffas

  "springa på äventyr med kompisar över stock och sten" (jag tycker att bilden är helt fantastisk)


Strax dax att åka till skolan, men först ett tappert försök till uppfräschning i duschen  

Ha en bra dag!!



 
 
Malin

Malin

4 maj 2011 16:15


Usch usch för att vara sjuk - BLÄ!
Hoppas att du kryar på dig snart!

Hör av dig när det finns tid för bus

Kramar från ett par hus bort ;o)

http://www.madofi.se

 
Josefine

Josefine

4 maj 2011 19:43

Emma, du har VERKLIGEN inte tillåtelse till att bli sjuk nu! Vi behöver varandra (jag behöver dig) inför helgen! Håller tummarna för att du kurerar dig ordentligt.

Söta, söta Banjo. Han är en go liten kille!

http://www.kenzo2009.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards