Klicka med Krut

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Emma - 8 maj 2011 12:56

när vi tävlade i Hörby och lydnadsklass II! Vi hade en härlig känsla rakt igenom och slutresultatet blev 181,5 poäng och klassvinst!!

Så här såg dagens poäng ut:

Platsliggning: 10

Hmm, domaren missade nog de snusen han gjorde i gräsmattan. Han låg stilla, men lätt som en fjäder.

Fritt följ: 7½

Här finns fortfarande en hel del att önska när det gäller fokus & position, Krutans enda önskan är nog att jag ska gå snabbare   Han ligger på alldeels för mycket och i samband med detta blir han inte stadig i positionen.

Läggande under gång: 10

   

Inkallning med ställande: 9

Dålig tajming från min sida. Hade svårt att avgöra avståndet till stopppunkten och signalen kommer sent. Han stannar dock fint, men kommentaren blir "sent stå".

Sändande med ställande (rutan): 10

  Idag gjorde han den så himla fint!!   Ingen tendens till att tjuva och springer rakt fram i högt tempo och tar signalen direkt mitt i prick!! Min älskade, älskade hund!  

Apportering: 8

Slarvar i upptaget och det behövs ett DK för att han ska sitta i rätt position vid min sida. Tempot är det inget fel på!

Fritt hopp över hinder: 8

Han slår i på tillbakahoppet, vilket jag hade räknat med. Han tar mitt sitt fint och tjuvar inte på tillbakavägen.

Fjärrdirigering: 10

Fina, snabba och stadiga skiften!!

Helhetsintryck: 9

 Vi hade ett fint samarbete idag och lyckades fokusera lika bra båda två!! 

Slutsumma som sagt 181 ½ och en fantastiskt stolt matte till världens bästa hund som idag fick stå överst på pallen!!

Tävlingen var arrangerad i toppklass och gav oss verkligen de bästa förutsättningarna! Tina, du har gjort ett superfint jobb!! Som grädde på moset komme Jossan & Kenzo på andra plats med 174 poäng! Jättestort GRATTIS till er! Nu siktar vi tillsammans mot nästa klass!  

   

   

Extra tack till ALLA i träningskamrater & Mona K som hjälpt oss på vägen under våren, vi klarar oss inte utan er!  

Nu ser vi fram emot att börja fila på nya moment och hoppas på en start i trean under senare delen av 2011! Men idag ska vi bara njuta av dagen....

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards