Klicka med Krut

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Emma - 22 mars 2011 07:50

Helgen har vi spenderat på Malmö Int. I lördags var jag & Ida tillsammans och tittade främst på agilityn men även två snabba stopp i både flat- & kooikerringen. Självklart lite tillhörande shopping, en canvasbur till Krutan och Ida köpte en ny mössa.

   

I söndags var vi på plats tidigt jag och Krutan. Först lite funktionärsjobb och sedan var det lydnadstävling hela förmiddagen. Många duktiga ekipage och många svårigheter i både upplägg och miljö vilket gjorde att det var många nollor klasserna igenom. Många bra aha-upplevelser inför vår egen träning. Extra grattis till Tina & Neo som fick en andra placering i LkIII!!

Krutan fick en dag med massor av just miljöträning både i och utanför stora ringen. Team Nos hade nämligen fått tillgång till ringen för 30 min träning. Fotgående, tasstarget och inkallning varvades med massa lek. Tycker att han klarade det fint och var inte så påverkad av miljön som jag kanske trott innan. I veckan ska vi försöka stjäla tid till flera träningar både hemma och tillsammans med träningsgruppen.

Banjo växer så det knakar och är en härlig liten kille med massor av energi! Han är extremt lättlärd (på gott och ont) och vi tränar små korta pass nästan varje dag. Ida älskar trix så vi hjälps åt med att hitta på nya saker att lära honom. Igår lärde han sig att sitta i fruktskålen


Nu bär det av till skolan & föreläsning!!

Ha en bra dag!   

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards