Klicka med Krut

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Emma - 5 mars 2011 16:51

Klockan ringde 05.50 imorse och då ska jag ärligt säga att jag ångrade att jag bokat träningstiden hos Mona i Tyringe. Men med fötterna ur sängen, en vaken valp runt fötterna och en överlycklig Krutan gjorde att jag vaknade ganska snabbt.   

Träffade Helene & Beck i Lund och lastade om till hennes bil. Planen för dagen var fotgående. Har jobbat en del med positionen sedan vi träffade Mona sist, men önskade mer hjälp med detaljer och belöningsplacering. Att kunna gå fot följer i så många moment och det finns en hel del poäng    för oss att tjäna på ett fotgående med mera uthållighet och precision.

Som vanligt var Krutan ivrig när vi gick in på planen men det trevliga för dagen var att han snabbt hittade rätt fokus och stressnivå! Inte ett ljud och tassar som var stilla. Stora framsteg och fina komplimanger från fröken!! Det bästa med att träna för Mona kontinuerligt är att man faktiskt får konkret feedback på utvecklingen och detta uppskattar jag verkligen. Tillbaka till fotgåendet....

Krutan visade sig från sin bästa sida idag och vi kunde testa olika typer av belöningar och höja stressen ganska avsevärt och det gick lika snabbt att få tillbaka fokuset och koncentrationen! Han är verkligen makalös att arbeta tillsammans med! När det gäller träning med aktivitet så orkar han ganska många fler repetitioner än de moment som kräver koncentration vilket han visa tydligt idag. Tror att fotgåendet är någonstans mitt emellan dessa. Det vi i det närmaste måste lägga mycket tid på är störningar, för den positionen jag vill ha tål nästan ingenting, inte ens en "pall"  

Vi "visade" också upp hur långt vi kommit med vittringsapporteringen och fick tips på utvecklingen. Som avslutning var det skiften i fjärren och kvittot här var att "om man inte tränar fungerar det inte"   


Krutan visar att han är träningskompis av bästa sorten!! Älskade, älskade Krut!!!!


Imorgon bitti (samma tid)   bär det av till Tyringe igen, men då för en heldag tillsammans med träningsgruppen, uthållighet är temat. Det ser vi fram emot!!!


Kramar från oss

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards