Klicka med Krut

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Emma - 9 januari 2011 14:06

Idag var det dags för ett efterlängtat träningspass i ridhuset!!  


Krutan som tycker att han haft ett alldeles för långt jul-lov visade idag upp sin härliga attityd, sitt outtröttliga engagemang och ett något rostigt fokus. Jag kan svära på att jag såg två horn i pannan på honom de första 30 minuterna av träningen?  

I fotgåendet tycker jag att vi hittat en bättre position, även om han "flyter ut" lite, speciellt när han är övertaggad. Fördelen med hans lite högre stressnivå är att han orkar med många pilliga repetitioner med samma bibehållen glädje och den ständigt viftande svansen. Idag har det inte heller kommit några frustrationspip i varken starter, svängar eller halter. Det var dagens största vinst med tanke på hur taggad han var. Språngmarschen idag kändes riktigt härlig   


Några rutskick blev det med en synlig tasstarget och han sprang med hög fart och tog ståsignalen direkt. Att stå kvar var däremot för svårt idag och vi jobbar vidare med detta vid sidan.


Inkallningen är ju vårt akillesmoment som inte riktigt vill lossna. Idag körde vi med boll bakom och varsågod-signal. Fungerade så där,    inte helt nöjd för jag vet att han kan stanna snabbare.   


Ridhuset kan vi få låna framöver så det är redan bokat till nästa helg för den nya träningsgruppen!!   

Imorgon är vardagen tillbaka på allvar även för Ida, undra hur jag ska få upp henne till fritids? Fille har ytterligare en dag, men på tisdag börjar skolan igen. Tänk att ledig tid alltid går så fort??


kramar från oss    

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards