Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Intensiv helg & en ännu instensivare start på veckan!

Av Emma - 31 augusti 2010 20:13

I helgen har vi varit på valpträff hos Flatterhaft tillsammans med massa härliga människor & flattar, tror att vi var 5 kullar som samlades. I Bonus kull var allautom en tik med och det var roligt att för första gången träffa alla. Som grädde på moset var även mamma Jazza & pappa Diesel på plats. (med Diesel kommer Karin så ni kan själva räkna ut kramkalaset   )


Under dagen fanns det 5 stationer man fick gå till och vi börjad med viltspår. Usch va läskigt det var i skogen    tyckte Bonus som istället för att gå före mej gick efter! Men fram kom vi och då var klöven riktigt spännande och han bar den hela vägen tillbaka.

Nästa stopp blev utställningsträning och vi fick tips och råd om hur man förbereder sig, "uppför sig" och visar sin hund på bästa sätt. Bonus skötte sig fint och den lilla träning vi gjort har gett resultat.

Efter lite välbehövlig korvgrillning   gick vi till lydnadsstationen och tittade på LkI och testade olika kontaktövningar.

Sista stationen som vi hann med var jaktträningen med Carola (Henke´s gamla matte) & hon delade med sig av alla kloka träningsråd.

Regnet kom och gick under hela dagen och efter denna stationen så åkte jag & Bonus hem till Skåne igen. Han skötte sig utmärkt hela dagen och klarade störningarna riktigt bra!! Han sov också som en stock alla milen hem.

Tack Anneli & alla i Jazz-kullen för en häligt dag tillsammans!!


I söndags blev det en dag på jakt & fiskemässan på Bosjökloster. Jag fyndade två fina tröjor & ett retriverkoppel.   

Så i måndags drog skolan igång med besked!!! Ingen mjukstart här inte och jag vet inte riktigt hur jag ska hinna allt jag borde läsa???   

Ikväll har jag & de svarta varit ute och spårat tillsammans med Caroline & tjejerna och dom var riktigt duktiga allihopa. Bonus fick ett c:a 75 m personspår med lite frollic i och löste uppgiften så småningom. Även om vi höll till på ängsmark så tycker han att det är läskigt att gå först!

Krutan, min Krutan så bråttom du har!! Tur att matte har en del tyngd och kan hålla emot   Men bortsett från tempot så spårar han fint och hittar pinnen som låg i spåret idag! Slutet bryr han sig inte om, utan fortsätter gladeligen med näsan i backen! Får tänka om till nästa gång för att se om vi kan reglera farten på något annat sätt....


Nu ska jag försöka hinna läsa lite innan ögonen inte orkar vara öppna mer!

kramar från oss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards