Klicka med Krut

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Emma - 20 augusti 2010 19:48

var en tanke som slog mej i eftermiddags när jag satt i bilen på väg hem från Pärup och träningen hos Marie & Toni. Vilka fantastiska hundar jag har!!!   Skott är en härlig hund & att se honom tillsammans med Ida eller med Jimmy i skogen gör att man blir varm i hjärtat! Han har inte alla extriöra rätt, men han är en fantastisk hund.

Krutan, min Krutan älskade, vackra underbara hund, som alltid är med på "tåget". Det går fort, det blir fel men han har alltid humöret på topp oavsett hur mycket vi tragglar ibland.

Och idag visar lilla Bonus på det allra bästa sättet att han har många utvecklade och outvecklade strängar på sin lyra!  

Tänk att jag har tre sådana gossar under mitt tak!!!   


Här kommer en kort, kort summering från vår träning idag. Det var första gången som jag träffade Marie & Toni och jag visste inte riktigt hur träningsupplägget skulle se ut   Det var många intryck för Bonus, det började med att vi parkerade vid en kohage med många kor   som fick en riktigt utskällning och det krävdes ett par promenader längs hagen innan dom accepterades. Intrycken fortsatte med andra hundar, lösa tuppar, hönor    & kaniner. Men efter dagens träning var slut kunde han ligga stilla & lös hos mej medans tuppen spatserade förbi och strök stjärtfjädrarna i näsan på honom. Marie & Toni har tittar på honom i alla möjliga situationer och jag har fått massor med tips hur och vad vi ska träna på. Han fick många fina lovord som värmde mitt hjärta!! Detta kommer vi att ta fasta på och träna vidare. Tror att både han & jag är lika trötta.

Imorgon är det dags för Mona-träning och tidigt (för att vara lördag) styr vi bilen mot Hörby igen!!

Nu ska vi ha fredagsmys!!!

kramar från oss

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards