Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Vilken trio!!

Av Emma - 29 maj 2011 16:03

Idag ringde väckarklockan tidigt (igen, nästa gång ska jag boka eftermiddagstid) och vi åkte för Mona-träning i Hörby tillsammans med Åsa-Valle & Andrea-Edvin. Vilket härligt gäng med tre valpar som på ett sätt är så olika och på ett annat sätt så lika! Fysiskt finns det inte många likheter, men alla tre killarna älskar att träna det märks så himla tydligt.


Banjo tränas ju inte så himla mycket i detaljer utan det blir då och då när det finns en stund över. Ida leker mycket tillsammans med honom och tränar bland annat inkallning och att kunna stanna kvar.

Idag fick vi lite hjälp vidare med träningen på klossen där min tajming måste bli bättre och jag måste vara med uppmärksam på vad han fokuserar på (läs godishanden). Vi diskuterade övergången från kloss till mark och att kunna arbeta med grunden till positionen i fotgåendet. Mona med sin hökblick kan som vanligt sätta fingret direkt på vilka dela som är bra och vilka jag kan önska mer i.


Både Andrea och Åsa jobbade med externbelöning och engagemang i detta. Dessa tipsen ska vi ta med oss och börja testa lite med här hemma, men gjorde ingenting av det idag.


Som avslutning tittade vi på skiften i fjärrdirigeringen. Oavsett om jag och Banjo kommer att tävla lydnad så ska jag lära honom en sjukt bra fjärr, det har jag bestämt min för! Här måste jag på ett bättre sätt strukturera vilka delar jag ska arbeta med frivilligt och vilka delar jag ska använda hjälper. Han visar tydligt att han har lätt för att bjuda frivilliga beteenden och det vill jag ju ha, samtidigt som jag har gått djupt i den fällan med Krutan och vill inte göra samma misstag igen. Så jag tänker "sno" Monas tankesätt och använda hjälper i alla skiften som innefattar stå och verkligen grundläggande arbeta med tekniken i dessa, medans skiften ligg-sitt och sitt-ligg ska jag arbeta med frivilligt för att få ett bra tryck och engagemang.


Som avslutning fick grabbarna leka en stund tillsammans, vi kunde inte fått en bättre avslutning på en härlig förmiddag! Tack tjejer, hoppas att vi kan göra om det & att vi ses snart igen!!!

Banjo-liten är trött och nöjd så jag känner mig ganska säker på att det kommer att vara ganska lugnt resten av dagen!

  Han är världens sötaste kamrat!!


Väl hemma fick jag världens överraskning med ett nystädat hus, mamma-banderoll, presenter och fika!    Vilken familj jag har!!!

kramar från oss  

 
 
Malin

Malin

29 maj 2011 19:06

Låter som du haft en härlig träningshelg
med både stor & liten! Så mkt "ren lydnads-
träning" blir det inte för Odie än iaf, utöver
det vanliga - inkallning, sitt, stanna, vänta
och därtill kanske det som är "mest" lydnad: stå
och början till "bc-fällknivs-ligg", vart det bär
sen återstår att se. I fredags blev lill-skit hela
5 månader - var tar tiden vägen!?

Idag har vi varit på "ensam-utflykt" o träffa några
av dina "bästisar" ha ha ha Bilder kommer ;o)

Hoppas vi kan ses snart igen!

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards