Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

I Rövarkulan med valpgänget!

Av Emma - 1 maj 2011 18:39

Där har vi spenderat förmiddagen idag! Det var några veckor sedan vi hade möjlighet att vara med och det hinder hända massor med alla valparna under tiden. Alla växer på längden & höjden. Banjo tyckte att det var kul att träffa både nya och gamla kompisar. Min kompis Marie var med tillsammans med lilla Morriz 9 veckor och Bea med lilla Älva 10 veckor. Åsas Valle och Banjo hade ett kärt återseende och hade himla roligt tillsammans.   Leken varvades med lite träning, Banjo fick göra en liten sökövning där han använde näsan fint, plockade upp fint och lämnade i närheten av mig.   Att bli kvar på filten var däremot svårt idag med alla störningar runt omkring så detta jobbar vi vidare med. Lite tips från Åsa angående ligg + snus eller rättare sagt ligg - snus som vi ska testa kommande vecka.

Jag tycker att det är svårt med kriterierna och det är skönt att man har sina fantastiska träningskamrater att diskutera detta med. Som avslutning gick Banjo ett 25 meter spår med blod och klöv och han imponerade verkligen! Han spårade från första steget både noggrant och koncentrerat i lugnt tempo. En naturbegåvning eller bara världens bästa valp??      Klöven plockade han upp och visade stolt för en ännu stoltare matte.  


Dagens största skratt   blev det när Banjo skulle bekanta sig med vattnet i ån precis där vi höll till. Först var han i och lyfte högt på tassarna för att sedan ta sig där ifrån. Kika på filmsnutten   



Efter detta första lilla fotbadet så gjorde han en rusning rakt ut i vattnet och fattade inte riktigt vad som hände, men det såg riktigt roligt ut!!
Eftersom att jag inte lyckats att tigga till mej    en ny kamera än  så har jag inga bilder från dagen, men kanske ramlar det in några i min mailbox      

Nu ska vi ha en skön söndagskväll i soffan och ladda inför en ny vecka med nya utmaningar!!

Kramar från oss   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards