Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

De senaste dagarna!

Av Emma - 27 augusti 2010 07:57

I veckan har det hänt en hel del för hundarna!! I tisdags var Jimmy & Skott ute på årets första andjakt på den nya jaktmarken som innehåller en lite större och en lite mindre damm (om jag inte minns fel) och där finns ganska gott om fågel vilket bådar gott för framtiden. Just denna kvällen sköts inte så många änder, men Skott fick i alla fall hämta en and som drivit in i vassen. Detta gjorde han jättefint & Jimmy var superstolt när han kom hem! Tyst och stilla satt han vid Jimmy´s sida hela jakten!! Han visade sig från sin bästa sida vid premiären med nya jaktlaget.


Jag och Krut tränade tillsammans med Caroline och det är en träning som det inte finns så många ljusglimtar i, men även solen har ju sina fläckar!    Krutan var inte lyhörd för 5 öre utan plöjde på utan att ta mina signaler. Så den övningen som fungerat toppen i lördags fungerade inte en enda gång, vilket gör mej frustrerad!!   Jag blir lika låst som Krut och har svårt att tänka om i övningen.....


I onsdags passade vi på att testa Bonus på den fina anden som fick följa med hem och detta var ett skådespel utan dess like!    I början var han försiktig men väldigt nyfiken och när han bestämde sig för att lukta lite på den, blev den spännande och han bjöd upp till lek.

  Sedan flyttade vi oss till baksidan och vi lekte lite med den spännande fågeln och det tog inte lång stund innan han tog den med ett fint och stadigt grepp.

  Men han visar ingen tendens till att vilja behålla fågeln själv utan sprang runt både mej & Jimmy för att visa vad han hade hittat!

  Och lite mys är aldrig fel, inte en med en and mellan tänderna!   

Nu har anden hamnat i frysen och får vänta där tills vi kommit längre i vår andra träning!


I onsdags fick Krutan hänga med mej på mina kurser och ligga fint och stilla på filten, vilket inte var helt enkelt i denna nya situationen, men skam den som ger sig. När kurserna var över kom Caroline och vi skulle ta upp träningen där vi slutade i tisdags. Vi gjorde lite omstruktureringar i upplägget och vips så fungerade Mona-övningarna igen! Han gjorde fina stopp & vändningar på signal på flera olika avstånd och han var mycket mer lyhörd och fokuserad på mej. Vi körde även lite fritt följ, apporering och en ruta. Jätteduktig Krutan & supernöjd matte!!!


Igår blev det endast trädgårdsträning & skiften i fjärrdirigering. Jag testar mej fram var det är bäst att ha belöningen och det fungerar fortfarande bäst om belöningen finns hos mej och inte bakom för då låser han sig lätt, men vi fortsätter att jobba på det.

Fint väder var det också så jag passade på att trimma de svarta när man fortfarande kan stå ute = mindre dammsugning!   

Krutan börjar verkligen växa till sig och han börjar få bra med päls. Vet att jag är partisk, men  han är den vackraste, vackraste gossen! Så här ser han ut vid 2½ års ålder! (jag vet att bakgrunden är urusel)

  Nu laddar vi inför en intensiv och förhoppningsvis fantastisk helg! Om några timmar åker jag till Mälarhusen för en kväll med klasskompisarna som börjar hitta tillbaka till Skåne. Imorgon bär det av till Flathult & Flatterhaft för valpträff och alla i Jazz-kullen kommer att vara där! Ska bli roligt att träffa alla... På söndag blir det jakt- och fiskemässan på Bosjökloster och förhoppningsvis lite underhållande shopping, listan är lång men visakortet tunnt.   

 

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

27 augusti 2010 10:31

Hola tjejen!!!!

Tänkte på Krut och hans bravader... Det är ju därför vi har hund. För att vi ska uppleva berg-o-dalbanan av lycka och frustration. Slita vårt hår, ligga sömnlösa genom nätter för att sedan sväva på små rosa moln och strax efter störtdyka igen. =D ha ha ha
Fina bilder du har tagit! I love them!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Emma & Krut

Emma & Krut

27 augusti 2010 10:39

Det är precis så det är Ann-Louise!! Upp som en sol, ned som en pannkaka!! =)

http://www.klickamedkrut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards