Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Jag är....

Av Emma - 21 augusti 2010 13:22

stolt, lycklig, inspirerad, imponerad & motiverad efter dagens träning hos Mona!!


Idag har vi inte tragglat moment utan arbetat med främst Kruts lyhördhet. Han är extremt snabb i stort sett alla lägen och arbetar för att göra det han tror är rätt utan att han faktiskt inte alltid lyssnar på mej. Som tex inkallning med ställande, vårt förtillfället akilles moment. Han startar alltid explosivt och han har en punkt där han gör ett riktigt snyggt ställande, problemet är att det ställandet inte kommer på mitt kommando.  Hur kan det ha blivit så?? Joo, för att jag har varit för dålig på att sortera i var på inkallningssträckan mitt kommando och belöning kommer! (så klart) Idag har vi testat olika sorters belöning och belöningsplacering för att få honom att inte tro att han vet vad han ska göra.  Och vissa av ställandena han gjorde var helt klart 10 poängare!! Han jobbar med en fanktastisk attityd och fart trots uteblivna belöningar, vilket gör att man bara ler när man ser honom arbeta!!   

Vi har också kört sättande under gång och även här gäller det att min belöning är exakt för att han inte ska börja tveka mellan sitt, ligg eller stå.

Som vanligt är huvudet fullt med tips, tankar och övningar som vi tar med oss i den kommande träningen. Det bästa med dagen var ändå att det inte kom ett endaste litet pip eller en tendens till att slå över i stress under hela träningspasset, det är värt massor!!!

Jag har ytterligare en veckas ledigt så jag hoppas på att hinna med många roliga träningar!   

 

Kramar från oss

 
 
Malin

Malin

22 augusti 2010 21:49

Härligt att åka ifrån träningen med
en sån känsla! Duktiga Krut som är
tyst som en mus numera, där har du
vunnit en stor seger!

Ska bli spännande att se hur er tillvaro
med "Bonus" utvecklas - om han fortsätter
samla +poäng tillräckligt ;o)

Hade varit kul att ses snart, du måste
höra av dig när du är o tränar nästa
gång åt mitt "nya" håll, jag är åt ditt
håll nu i början av veckan - kanske finns
tid för en fika.

Helt slut efter en dag i skogen!

Natti natti

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards