Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Träning i sommarvärmen och bonus-valp på ingång!

Av Emma - 13 juli 2010 11:02

Efter en tung snurra på jobbet så är det skönt att vara lite ledig i början på denna veckan!Man ska inte klaga på värmen, men hur gör man för att inte smälta bort?   

Igår var det lydnadsträning hela eftermiddagen. Först med Helene & Mia i Lomma tätt följt av träning i Staffanstorp med Caroline & Jazza.

Krutan gick riktigt bra i värmen. Ff helt OK och läggande under gång känns stadigt. Den stora överraskningen var inkallning med ställande! Träningsupplägget ser ut som följande. Vi stegar ut en full sträcka och markerar stoppet på c:a 15 meter, jag går sedan inte till hela 30 meters markeringen utan stannar på kanske 20 meter. Hängde ni med? Tanken är att jag sakta men säkert ska backa till c:a 30 meter, men det som inte har fungerat är att stanna långt ifrån mej och att han har rusat emot mej utan en tendens att stanna.   Men igår kändes det helt annorlunda. Han rusade inte även om han sprang med fint tempo och stoppen var riktigt fina!    Rutan fortsätter han att göra fint med hög fart även om det blir ett snus efter bollen ibland. Vi avslutade med platsliggning där han låg fint och stilla och inte en svansvift!


På fredag kommer Karin, Freddan, Diesel och Dollar + en bonusvalp till oss!   nämligen Flatterhaft Glenn Miller! (Diesel & Jazza barn)

 

  Vad kan man säga mer än kärlek vid första ögonkastet?    Om honom får ni höra mer framöver, det kan jag lova....

På lördag åker jag och Karin till Falkenberg för att tävla och sedan drar dom till Rhodos för lite efterlängtad semester. Så nästa vecka blir det fullt-flatte-hus hemma hos oss.

Ha det bra i värmen!!

kramar från oss

 
 
Malin

Malin

13 juli 2010 16:57

*nyfiken* Bonunsvalp till er??!
Ha sköna lediga dagar!

http://www.madofi.se

 
Bittan

Bittan

13 juli 2010 17:05

Vad duktiga du och Krut är! Vi håller tummarna för er på lördag! Lycka till med Glenn! Kramen//Bittan & Gänget

http://www.bez-amis.se

 
Lotta

Lotta

13 juli 2010 20:50

Såg att du ringt mig.... inte alltid jag hör mobilen på jobbet :( och igår var en hemsk nästan 12 tim lång arbetsdag med möten möten möten..
Vad spännande med lille Glenn, har ju förstått att han fastnade i ditt hjärta. Ska bli kul att träffa honom framöver ;). LYCKA TILL nu gumman!!! Och ännu roligare.. va härligt att inkallningen känns bra - kämpa på nu så har du betyg 10 sen ;)
LYCKA TILL på lördag också, jag väntar på rapport!!
KRAM

http://www.friden.de

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

14 juli 2010 00:00

Spännade dagar framför er alltså :-)
Stort LYCKA TILL på lördag!

Kramizar

http://stadsflattarna.se

 
Ingen bild

Mumme

14 juli 2010 10:44

Bonusvalp?!?!, Vad skoj :-) då har du fullt upp framöver.
Kram
Mumme

 
Lotta

Lotta

16 juli 2010 22:53

Kom igen nu Krutan-godingen... stanna på rätt ställe så fixar sig allt!!! ;) Vi håller tummar & tassar (hela som trasiga) ;) och hoppas på ett fiiiiint 1.a pris och uppflyttning!!!!

KRAM på er från fansen i Västergötland

http://www.friden.de

 
Malin

Malin

27 juli 2010 07:45

*ho ho ho*
Nu vill vi allt se lite bilder &
få läsa lite om "Bonusen" ;)

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards