Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Den som gapar efter mycket....

Av Emma - 30 maj 2010 15:23

får förmodligen väldigt ont i  magen!! Igår kväll skulle vi ha åkt till Gränden, men när vi kom hem från hustitten insåg vi att Krut gjort inbrott i foderpåsen (nyöppnad 15 kg säck)!! Efter en säckvägning har han ätit någonstans mellan 1½-2 kg mat. Vetrinärerna i Malmö tycket inte att vi behövde komma in för att kräkas   utan vi skulle hålla honom under uppsikt. Så jag & Krut har sovit tillsammans i vardagsrummet inatt.


Idag på förmiddagen var han dock slöare och andades tyngre, efter rådfrågning med en vän som är djursjukvårdare så åkte vi till Lund för att röntga honom för att se hur magsäck och tarmar såg ut och för att lugna mej  

Bilderna visade massa mat i både mage och tarmar, men han är pigg (hur ser en sjuk flatte ut egentligen), hjärt och lunga OK så han ska hållas under uppsyn och ta det väldigt lugnt de närmaste dagarna. Magsäcken är rejält uttöjd och det gör att det fortfarande finns risk för magomvridning. Så ingen mat för denna gossen innen imorgon kväll, och träningen får ligga på is de närmaste dagarna + att man får tredubbla antalet bajspåsar på de kommande promenaderna.   

Nu ska jag kolla Shrek tillsammans med barnen!

Ha en fortsatt trevlig söndag!!

 
 
Ingen bild

Farmor

30 maj 2010 18:31

Di barna di barna när di skall te kyrka går di te kvarna ;-) Puss

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

30 maj 2010 23:03

Amen vad den killen kan ställa till det för sig :-(

Hoppas verkligen att allt "löser sig" av sig självt :-)

Kramizar

http://stadsflattarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards