Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Spår och grundövning i uppletande

Av Emma - 17 november 2009 14:09

En lugn förmiddag har jag haft idag, pysslat lite hemma med smått och gott! La ett spår till Krutan på Ekbacken, c:a 200 m med bågar, inte vinklar och med kaninpälsen i slutet. (liggtid c:a 2 timmar)

Innan spåret så gjorde vi lite grundövningar till uppletande (eller kedja ska man kanske kalla det) Började att belöna ingångar, för att sedan låta honom plocka upp dagens föremål som var en bit vattenslang och göra en ingång. Till sist fick han leta efter slangbiten i lite högre gräs för att sedan komma in och sätta sig i fotposition. De första delarna gick riktigt bra, men när den hamnade i gräs blev det svårare för honom att koncentrera sig och det blev mycket spring. En bra övning som vi kommer att fortsätta med + att vi ska leka lite "uppletande" inomhus tror jag...

Ska försöka lägga lite mer tid på detta eftersom att vi har en historik med att Krut inte riktigt velat lämna av till mej uten behålla hittade skatter för sig själv!

Efter denna lilla träningsstunden gick vi till spåret och Krut förstod direkt vad vi skulle göra när selen kom på

 

På väg till spåret


Dagens spår började väldigt flängigt och inte så noggrant!Smiley from <a href=millan.net" />Hur ska man få denna hunden att lugna sig bara lite? Men efter ½ sträckan kom vi till en backe och där kändes det som om han verkligen tänkte till och sista delen spårade han fint och i ett bra tempo. Ska flura på vad jag ska göra annorlunda till nästa gång, jag vill att han ska sänka farten och vara mer noggran! Väl hemma är det trötta killar som sover gott...


 


 

Nu är det dags att hämta barn från skolan!!

Smiley from <a href=millan.net" />  kram från oss

 
 
Bittan

Bittan

17 november 2009 18:15

Krut sover precis som sin broooooooooooooor på rygg!!
Glöm inte av att DU vet vad du har i snöret............
Kramizar i massor//B

http://www.bez-amis.se

 
Karin , Diesel & Dollar

Karin , Diesel & Dollar

17 november 2009 18:39

SÅ SNYGGT EMMA!!!

Vilken fin banner där uppe!!

Nu när du har mindre tid med hemsidan så har du mer tid för du vet vad =) =) =) =) Vi kan väl dela???!!! ;)

KRAMAR från mig som längtar efter dig!

http://movie-star.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards