Klicka med Krut

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Emma - 18 november 2009 22:10

Idag har vi haft en äkta slö-dag! Utanför har det regnat och stormat hela dagen, varken jag eller hundarna har varit sugna på att gå ut.

Efter spåret igår har jag funderat på vad jag ska göra annorlunda för att Krut ska sänka farten och öka fokuseringen? En tanke är att han har bråttom nu eftersom att poletten ramlat ner att han finner sin favvo-leksak i slutet? Kanske... Jag har ju inte lagt föremål i spåret än eftersom att jag känt mej osäker på riktigt hur jag skulle introducera detta, men känner att det kan vara ett sätt att få Krut mer koncentrerad? Jag är definitivt ingen duktig brukstränare, har pysslat väldigt lite med dessa grenarna, men det känns som en ganska god idé!


Vad ska jag då lägga i spåret blev min nästa fundering? Krut "drar upp" sig när det kommer till leksaker och jag tycker att det är svårt att balansera detta, så valet föll på mat. Närmare bestämt köttbullar i snusdosa!

 

Så idag har vi tränat inomhus att apportera snusdosor, och bli belönad med köttbullen! En uppskattad lek! Min tanke är att sedan lägga dessa dosor i spåret för att se om vi kan hitta ett lugnare tempo? Återkommer med utvärdering av denna tanke... Har du tips, fundering eller liknande, dela gärna med dej!!


Ikväll har jag varit hos mamma på vårdcentralen och blivit vaccinerad Smiley from <a href=millan.net" /> så hoppas nu att man slipper bli smittad av "svinet" Smiley from <a href=millan.net" />


Sista lediga dagen imorgon, hoppas att vinden lagt sig så vi kan ta vår köttbulle träning utomhus! Dax för tandborstning Smiley from <a href=millan.net" /> och förhoppningsvis en god natts sömn Smiley from <a href=millan.net" />



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards