Klicka med Krut

Alla inlägg under april 2011

Av Emma - 29 april 2011 15:25

  Vi började dagen idag som vi avslutade den igår, med träning. Klockan 9 träffade vi Josefine & Andrea i Eslöv för några timmars träning tillsammans. Vi startade med lite lek för Banjo och Andrea´s Edvin som trots åldersskillnaden var ungefär lika stora.

 

Krutan låg på den övre delen av stress-skalan redan från start (äkta Krut-anda) men klarade kvarmomenten riktigt fint även idag. Körde både delar och kedjor av olika moment. Han är duktig min älskade flat och många delar börjar bli riktigt bra! Han känns på så sätt både säkrare och jämnare, det som vi måste lägga mest fokus på just nu är uthållighet och fokus.

  Träningen med Krutan varvades med Banjo-träning! Det är verkligen en riktigt liten skatt   vi har hittat!  Pigg, glad och alltid med på att göra någonting! Idag blev det burträning, klossen och att bjuda stadga i både sitt och ligg. Och självklart en hel massa lek!!

 





       

Tack snälla Josefine för dom fina bilderna du tagit idag och för din träningshjälp!

Nu laddar vi för en skön kväll & ser fram emot valborgshelgen!!

Av Emma - 28 april 2011 14:49

helt utan hundinnehåll! Men jag har sett en reklam och det är nästan skrämmande hur mycket jag känner igen mej!    Tycka vad man vill, men min iphone (denna fantastiska apparat) är väl den enda saken jag sällan lämnar hemmet utan, eller ens på den våningen jag inte befinner mej och jag är en riktigt Angry Bird-nörd!!     Telia har gjort  reklamsnuttar som är klockrena  och det skulle lika gärna kunna vara jag!


och detta är inte helt ovanligt nattetid hos oss när jag har svårt att somna.



Jag dödar grisar med skrikande fåglar och samlar guldägg och stjärnor!! Och förresten så måste det heta Angry Birds för man kan bli hur förbannad som helst  när det går som man vill! Ett helt underbart spel! Någon mer än jag som är fast?


 

Av Emma - 27 april 2011 14:12

Usch och fy! Imorse vaknade jag med världens huvudvärk, nysattacker och kliande ögon, kan man bli pollenallergisk på vuxna da´r??  Piller mot både det ena och det andra oc tillbaka till sängen, ingen skola idag.  

  Istället har den mesta tiden spenderats inomhus och jag har myst med hundarna och gjort några ansträngda försök att bläddra i lite kurslitteratur. Känner mej piggare och ska ta tag i lite röj här hemma         och förbereda lite middag.Träning blir det bara hemma framåt kvällen. Imorgon ska vi träffa träningsgruppen i Höör, det var längesedan och jag ser verkligen fram emot det!!  

Tog en bild på Krutan idag som speglar hans envishet och detta är inte en helt ovanlig syn emma hos oss, att försöka stirra sig till det man vill ha

  Banjo är en riktig myskille som gillar att ligga nära (det har flattarna aldrig gjort) och det är så himla mysigt!!

  Nu ramlade barnen in så vi ska ta lite eftermiddagsfika!   

Av Emma - 26 april 2011 07:31

Underbart är kort & påskledigheten är slut! Vi har haft härliga dagar och njutit av det underbara vädret.   

En del träning har vi hunnit med både hemma och tillsammans med vänner. I fredags träffade vi Tina & Neo för lite träning i Höör. Krutan har haft svårt att hålla fokus och ibland undrar jag om vi är på samma planet?   Detta blir extra tydligt när vi är på nya platser och det finns massor med nya dofter, men i fredags gjorde han många saker bra och flera saker där det finns mer att önska. Vi körde igenom momenten i LkII och jag fick ett tydligt kvitto på var kraften och mängdträningen behöver ligga innan det är dags för start. 

  Igår var vi i Oxie och tränade under tiden som Ida tränade agility. Han låg på i forgåendet och det var svårt att hitta rätt position. ( får titta vidare på detta när vi har träningshjälp) Han visar däremot att både rutan och inkallningen börjar hamna på plats!   Det moment som känns mest osäkert just nu är fjärrdirigeringen där han antigen tar egna initiativ och skiftar själv eller inte skiftar alls. Vi har en del träningspass inplanerat i veckan så jag ska försöka att planera träningstiden väl.


Ha en bra dag!!

kramar från oss

Av Emma - 22 april 2011 21:25

Hittade två härliga bilder i mobilen på två av killarna som verkligen blivit kompisar!

 

Av Emma - 22 april 2011 10:58

Vår, sol och ledighet, KAN DET BLI BÄTTRE???   

 

I tisdags skrev jag den absolut svåraste tentan hitintills under utbildningen och det kändes som ett maratonlopp, håller tummarna att min prestation räckte. Men detta betyder att jag är ledig på riktigt eftersom att det börjar en ny kurs nästa vecka!     (välbehövligt) 

Med solen kommer träningsglädjen smygande och tillsammans med inspirationen från Mona förra veckan så har det blivit en del träning både hemma och på klubben i Staffanstorp. Det som vi jobbar mest med nu är uthålligthet och fokus så att Krutan känns jämnare i flera moment. Tyvärr har min kamera gått sönder  så det blir inte särskilt mycket dokumenterat för tillfället. Ska försöka köra en snyfthistoria   för pappa imorgon när jag träffar honom.  Men ni vet vad man säger om skomakarens barn och kameraförsäljarens dotter??   

Banjo fortsätter att imponera och i flera delar av träningen kan man se tydliga framsteg! Han är inte lika intresserad av att behålla alla saker för sig själv och han plockar upp föremål fint. Sitt, ligg och stå börjar fungera på signal och vi jobbar mycket med stadga och fokus. I veckan hade fick han flickbesök av Malins lilla Odie som bara är en vecka yngre och Banjo tyckte att hon var jättespännande! Tack för besöket och de fina bilderna Malin!!

 

 

Igår blev det ingen tripp till Blåkulla för min del, men jag såg en hel del söta kärringar på byn   Banjo tyckte inte att dom var riktigt lika coola och vi fick bra miljöträning på köpet. Idag ska vi träffa Tina & Neo om en stund för lite träning och imorgon blir det påskfirande i Ö Nöbbelöv med familjen.   Vi ska även hinna med en tripp till Frideborg och titta på marsipankonst.


GLAD PÅSK  

Önskar vi er!!


Av Emma - 16 april 2011 12:21

Oj, det var längesedan det var uppdaterat på den här bloggen?! Kan väl säga att fokus har legat på annat än just hundträningen. Skolan och familjen är det som har varit viktigast och då får killarna stå till sidan.


Banjo växer så det knakar och är en härlig kille med massor av energi och arbetsvilja. Han är busig och har en massa hyss för sig som han kommer undan  med allt som ofta eftersom att han är så himla söt!


Krutan har inte riktigt varit på topp och jag har varit riktigt orolig, men efter prover av alla dess slag som inte visar någonting och att han är piggare igen gjorde att han fick följa med till Mona-träningen idag.


Vi har haft en toppen förmiddag tillsammans med Caroline & Mona och duktiga hundar. Krutan jobbade fint trots att det var ett tag sedan sist och gjorde ett ställande i inkallningen som gjorde mej riktigt övveraskad!! Min prins!!

Banjo visar att han har träningskapacitet och vi jobbade med engagemang, lämna leksaker, gripa övningar och att försöka se hur länge han orkar jobba utan belöning.


Framför allt är jag tacksam för mina träningskamrater och "min" Mona som alltid kommer med ovärderliga tips, tankar och sätter saker och ting i perspektiv!


Nu blir det åter till pluggande inför den STORA tentan på tisdag!!


Trevlig helg!!

//Emma, Krutan & Banjo-Liten

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards