Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Back to reality

Av Emma - 26 april 2011 07:31

Underbart är kort & påskledigheten är slut! Vi har haft härliga dagar och njutit av det underbara vädret.   

En del träning har vi hunnit med både hemma och tillsammans med vänner. I fredags träffade vi Tina & Neo för lite träning i Höör. Krutan har haft svårt att hålla fokus och ibland undrar jag om vi är på samma planet?   Detta blir extra tydligt när vi är på nya platser och det finns massor med nya dofter, men i fredags gjorde han många saker bra och flera saker där det finns mer att önska. Vi körde igenom momenten i LkII och jag fick ett tydligt kvitto på var kraften och mängdträningen behöver ligga innan det är dags för start. 

  Igår var vi i Oxie och tränade under tiden som Ida tränade agility. Han låg på i forgåendet och det var svårt att hitta rätt position. ( får titta vidare på detta när vi har träningshjälp) Han visar däremot att både rutan och inkallningen börjar hamna på plats!   Det moment som känns mest osäkert just nu är fjärrdirigeringen där han antigen tar egna initiativ och skiftar själv eller inte skiftar alls. Vi har en del träningspass inplanerat i veckan så jag ska försöka att planera träningstiden väl.


Ha en bra dag!!

kramar från oss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards