Klicka med Krut

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Emma - 13 juni 2010 20:33

har jag haft sommar-lov!   Avkoppling har varvats med träning och hushållsnära tjänster. I onsdags hade vi avslutning på flatte-lydnaden och alla 5 som var  med fick köra igenom de lydnadsproven de tränat för. Alla hjälptes åt att skriva ner de positiva delarna och de delar som har förbättringsmöjligheter. Detta har varit en av de roligaste kurserna jag haft och jag hoppas på att vi kan fixa någon fortsättning till hösten.


I fredags gjorde vi premiär starten i LkII i Hörby och lyckades skrapa ihop till ett tredjepris. Krut låg inte på platsen, men sprang inte heller till någon av de andra hundarna utan ställde sig på sin plats och domaren bröt ganska omgående. Poängen i programet var varierande och många delar måste bli bättre till nästa start, men rutan gjorde han super fint och vi fick en 10:a, lika så apporteringen som gav en 9:a. Inkallning med ställande    var det momentet som jag behöver tänka om i träningen för där har vi en lång bit kvar. Vi tar med oss alla delar och tränar vidare....

Den största vinsten var att Krut var helt tyst, både före och under momenten!   


I helgen har vi tagit det mest lugn, sovit länge och spelat massor med Yatzy. Ikväll har jag ovh Krut tränat lite under promenaden och linjetagsträningen går riktigt fint. Idag lade jag ut ett linjetag på c:a 50 m som vi sedan gick ifrån och återvände till efter c:a 20 minuters promenad/träning & han spikade den!    Imorgon    är det dags för mej att börja jobba, usch va rostig men känner sig, undra om jag kommer ihåg någonting?   

I veckan som kommer ska vi fira Fille som fyller 11 år! På lördag ska jag på heldags kurs i stadga & avslappning, det ser jag fram emot....


Ha en bra vecka!!
kramar från oss

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards