Klicka med Krut

Alla inlägg under december 2009

Av Emma - 6 december 2009 12:36

Igår hade vi en härlig eftermiddag och kväll tillsammans med Karin, Lotta, Diesel & Puma. Även Christel & Diezel Jr (Diesel/Agnes valp) kom för att få träffa sin pappa & farmor... Mys, mat och massa hundprat hela kvällen lång med avbrott för  Robinson så klart!   


Dom gav sig iväg ganska tidigt imorse för att hitta och hinna i tid till utställningen i Naestved Danmark, vi håller fortfarande tummarna eftersom vi inte fått något resultat än....


Jag och Krut har idag varit med på klubbmästerskapet på Staffanstorps hundklubb och 4 tävlingssugna ekipage  träffades för lottning. Nr 2 blev vår lott för dagen.

Krut klarade platsliggningen galant, då hunden bredvid reste sig omgående och matte gick tillbaka och sedan befann sig i närheten resten av tiden, men han gjorde inte en tendens till att resa sig eller nosa! Guldstjärna till honom   


Linförigheten kändes mycket bättre och han hade en bättre position överlag, men han släppte några ggr och satte sig inte i en av halterna (tror jag) + att språngmarsch var katastrof!! Krut först och jag efter....


Läggandet gjorde han toppenfint och inkallningen lika så och vi fick 10:or på båda!!


Vid ställandet tog han något steg + att han satte sig när jag gick tillbaka.

Apporten grep han innan kommandot och hoppet avslutades med ett snett sättande.

Vi fick i hop 174p och blev klubbmästare!!


Den största vinsten för mej var platsliggningen och att Krut kändes mycket mer fokuserad om jag jämnför med tävlingen i Lomma. Visst är det mycket kvar att jobba på men vi är en god bit på väg!


Krut fick själv välja på prisbordet och gick hem med ett stort ben!

 


Nu väntar en innebandymatch och julskyltning i kväll där Fille ska gå luciatåg, sen ska vi ha en lugn kväll hemma....

Imorgon har jag en utbildningsdag på citytunneln och Swedbank arena som avslutas med julbord på S:t Markus vinkällare!

På onsdag är det dags för ridhusträning igen, då ska vi träna språngmarsch...

Av Emma - 4 december 2009 21:21

Fredag och äntligen ledig!! Det är en härlig känsla när man lämnar jobbet kl 07.00 en fredagsmorgon och veta att man ska vara ledig! En slö eftermiddag som mest tillbringats i soffan, så hade vi bokat ridhuset för lite träning tidigt på kvällen.


Ett fantastiskt ridhus 20x40 meter med ett toppen underlag, vad mer kan man önska sig när det blåser på äkta skåne vis utanför??   


 


Vi har tränat inkallning och baklängeskedjade, helt klart godkänt. Några islag i mitt ben och några lite sämre ingångar, men bra tempo och attityd.


Passade på att träna fritt följ när men tränar tillsammans med kamraterna som är lika petiga som jag    Här behöver vi nu försöka jobba med att kunna gå lite längre sträckor, men positionen har blivit mycket bättre. Även svängarna kändes bättre...


Lite rutan-träning som också gick ganska bra idag, märks tydligt när han tappar fokus och det är slarvigt av mig och inte bryta innan.


Som avslutning blev det en platsliggning!


Kan bara konstatera att det blev en bra träning! Miljön verkade inte störa Krut (lite hästbajs lyckades han nosa upp) Framförallt låg han lugnt på sin plats medans dom andra tränade!

  När hundarna var lastade skulle jag och Annika passa på att presentera oss för gårdens ägare och vi fick en trevlig pratsund och en härlig stund där Christina visade hur dom tränar sina hästar. En av stallets hingstar fick visa upp sig och busa av sig i ridhuset, våra sätt att träna är ganska lika!!


Nu är fredagsmyset avslutat och resten av familjen har redan gått och lagt sig, så det ska jag också göra!  


Imorgon kommer Karin, Diesel, Lotta & Puma!! Ska bli härligt att träffa dom igen....


Trevlig helg!

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards