Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Klubbmästerskap Staffanstorps hundklubb

Av Emma - 6 december 2009 12:36

Igår hade vi en härlig eftermiddag och kväll tillsammans med Karin, Lotta, Diesel & Puma. Även Christel & Diezel Jr (Diesel/Agnes valp) kom för att få träffa sin pappa & farmor... Mys, mat och massa hundprat hela kvällen lång med avbrott för  Robinson så klart!   


Dom gav sig iväg ganska tidigt imorse för att hitta och hinna i tid till utställningen i Naestved Danmark, vi håller fortfarande tummarna eftersom vi inte fått något resultat än....


Jag och Krut har idag varit med på klubbmästerskapet på Staffanstorps hundklubb och 4 tävlingssugna ekipage  träffades för lottning. Nr 2 blev vår lott för dagen.

Krut klarade platsliggningen galant, då hunden bredvid reste sig omgående och matte gick tillbaka och sedan befann sig i närheten resten av tiden, men han gjorde inte en tendens till att resa sig eller nosa! Guldstjärna till honom   


Linförigheten kändes mycket bättre och han hade en bättre position överlag, men han släppte några ggr och satte sig inte i en av halterna (tror jag) + att språngmarsch var katastrof!! Krut först och jag efter....


Läggandet gjorde han toppenfint och inkallningen lika så och vi fick 10:or på båda!!


Vid ställandet tog han något steg + att han satte sig när jag gick tillbaka.

Apporten grep han innan kommandot och hoppet avslutades med ett snett sättande.

Vi fick i hop 174p och blev klubbmästare!!


Den största vinsten för mej var platsliggningen och att Krut kändes mycket mer fokuserad om jag jämnför med tävlingen i Lomma. Visst är det mycket kvar att jobba på men vi är en god bit på väg!


Krut fick själv välja på prisbordet och gick hem med ett stort ben!

 


Nu väntar en innebandymatch och julskyltning i kväll där Fille ska gå luciatåg, sen ska vi ha en lugn kväll hemma....

Imorgon har jag en utbildningsdag på citytunneln och Swedbank arena som avslutas med julbord på S:t Markus vinkällare!

På onsdag är det dags för ridhusträning igen, då ska vi träna språngmarsch...

 
 
Bittan

Bittan

6 december 2009 20:15

SUPERGRATTIS till KM titel. Ni är så himla duktiga!!
Kramiz//B

http://www.bez-amis.se

 
Tina &Triss

Tina &Triss

6 december 2009 21:45

JÄTTEGRATTIS till en fin titel !! Vad skönt att kunna lita på honom i PL ! Ha en God Jul !! Kram T&T

http://www.engsboda.se

 
Ulrica

Ulrica

6 december 2009 22:37

GRATTIS till klubbmästartiteln! och jo jag kan hålla med dig, jag är uppvuxen med hästarna bredvid en mjöllkproducent så *vanliga* kossor är jag hysteriskt rädd för och tänkte när vi köpte gården att slaktbilen, det är ett BRA alternativ men så insåg jag att dom är ju lugnare än vanliga kor...och dom två äldre vi har ja jag går inte bakom dom och har en väldig respekt för dom däremot lilla flisa hon är som en hund....för att inte tala om kalven som en av di gamle fick i våras, hon kommer att bli superdupertam....och nu hoppas jag på kalv...det ska bli såå spännande...
Må väl Emma och take care!
Kramar Ulrica

http://www.lyckeboet.dinstudio.se

 
Lotta & Puma

Lotta & Puma

6 december 2009 23:14

Supergrattis KM-mästarna !!!!!!!!!!! Åh va ni e bra ;) ;)
TACK snälla Emma för ALLT !!!!!!!!! Hälsa och tacka Jimmy och hälsa även till båda dina supergoa barn. Jag höll tummarna för Fille idag (matchen och luciatåget)

K R A M på er alla... och pussar till Skott & Krut

http://www.friden.de

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

7 december 2009 22:28

Här har det hänt saker minsann, stort GRATTIS till den nya titeln! Allt faller mer & mer bara på plats, bra jobbat :-)

Kramelikram

Ps. Hoppas du haft en trevlig dag med en kanonavslutning på S:t Markus

http://stadsflattarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards