Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Vad håller vi på med??? Och Bonus-bilder

Av Emma - 22 september 2010 20:23

Ska försöka återuppliva bloggen och komma lite ikapp med rapportering om vad som händer hos oss. Merparten av min tid ägnas åt pluggandet med långa föreläsningar och massor med litteratur att plöja igenom hemma!   

Precis som många andra saker har träningen med killarna blivit lite lidande sista veckorna och vi kör mest korta träningar hemma och inomhus. Karin hälsade på oss i början av september och hade massa vilt med sig som Bonus fick bekanta sig med. Han tyckte att det var riktigt roligt och tog alla viltsorter utan större funderingar! Bådar gott för framtiden   

 

 

 

Förra söndagen var vi på valputställning i Lund. Bonus skötte sig även med glans denna dagen så blev väldigt lång med mycket väntan. Bonus kunde ligga bland alla hundar och vila på filten i stort sett hela tiden!    Resultatet kan man inte annat än vara supernöjd med och Bonus blev BIS-R med följande kritik:

"Tilltalande hane med välformat, välskuret huvud. Utmärkt hals och överlinje. Välutvecklat förbröst, välanlagd skuldra, välformad bröstkorg. Goda viklar runt om. Välburen svans och vägvinnande rörelser. Päls i utveckling och utmärkt temperament".

 


För Krutans del har vi fortsatt jobba med fokus och lyhördhet, att faktiskt lyssna på signaler och inte göra det "man tror" ska hända.    I helgen som kommer är det dags för klubbmästerskap i Lomma på lördag och inoff utställning i Veberöd för både Krut & Bonus.


För Skotts del så fortsätter jakterna med jämna mellanrum även om han förtillfället är mer agilityhund än jakthund eftersom att Ida har börjat en ny kurs. Har varken jakt eller agilitybilder, så det får bli en "fredags-mys bild" istället, han älskar puffen!!

 

Nu är ni lite uppdaterade om vad som händer hos oss och jag ska försöka bättra på mitt bloggande!

kramar från oss

 
 
Malin

Malin

22 september 2010 22:54

Vad kul med en uppis!!
Härliga bilder på Bonus med vilt!
Grattis till Bonus BIS-R i Lund! *tumme upp*

Spark i baken inför KM & utställning,
ser fram emot uppis efter helgen!

Vad har Skott fått för puff?
Du vet ju att jag är svag för puffar ;o)

Kramar från oss

http://www.madofi.se

Emma

23 september 2010 06:44

Det är egentligen inte Skotts puff, utan en "sit-on-it" som vi har vid TV:n för x-tra sittplatser! Men han tar alla chanser han kan för att ligga i den, dom matchar i färg oxå!! ;)

kram

 
Lina Sundberg

Lina Sundberg

30 september 2010 10:41

...att faktiskt lyssna på signaler och inte göra det "man tror" ska hända...

:)
Detta känner jag mycket väl igen! :D

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards