Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Många bäckar små...

Av Emma - 18 april 2010 21:10

brukar man ju säga och jag hoppas det samma gäller för hundträning för det blir inga långa pass i nuläget. Skolan tar förtillfället mycket tid och träningsmotivationen är ganska låg. Men som sagt vi tränar korta pass mest på hemmaplan. Undantagen var i torsdags då vi var på agilitykurs följt av Ida´s hundungdom och idag när vi varit i Lomma och tränat med Caroline & Jazza.


Torsdagens kurs gick riktigt bra och vi har roligt tillsammans. Vi jobbade med starter och en kombination med hopphinder och tunnel. Hemma fortsätter slalomträningen sakta men säkert. Med sakta menar jag att vi tränar i små steg, förövrigt finns det inget sakta när det gäller Krut. Men han är alltid pigg på att jobba frågan är bara om det kommer gå att styra honom?


Idag har vi kört "kombi-träning" eller kanske lydgility?    Slalom & vippan varvat med fotgående och rutan. Det var första gången vi körde slalom på annan plats då det var "öppna" portar som gällde och på vippan behöver han  nödbroms i form av korv för annars gör han ett jätteskutt när den börjar "gunga". Men han är helt orädd, även om han druttade av ett par gånger   

Lydnadsdelarna gick ganska bra, höger halter behöver vi verkligen jobba med men annars höll han fin kontakt. Rutan är ju "the never ending story" det gäller bara att fortsätta på ett sätt där vi kan ha en hög belöningsfrekvens.

Lite bus blev det på väg tillbaka till bilen

  Nu blir det strax en tidig kväll i sängen!   Imorgon drar en ny fullspäckad vecka igång!

 
 
Malin

Malin

19 april 2010 10:33

Jag tycker du är jätteflitig!!
Kanske lydgility är den nya
hundsporten?? *fniss*
RUTAN - been there, done that, eller hur!?
Det är nog ett spökmoment för dom flesta.
Ringde dig igår för att berätta vad jag
gjort igår, uppdaterat på bloggen. Aj, aj
idag säger jag bara! Dax att plugga vidare!

Kram kram

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards