Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

I hemmets lugna vrå

Av Emma - 26 september 2011 18:27

fungerade träningen mycket bättre idag! Håller tummarna för att gårdagens psykbryt hos både mej & Krutan var högst tillfälligt!  

Han höll ihop fint under dagens 20 min träning och endast ett litet ynka pip smög sig fram, vilket självklart ledde till tillfällig utvisning och utvärdering. Dagens störning var två uppsatta rutor + några strökoner.

På dagens program:

1) Tasstarget 5-10 meters avstånd. Fokus på att ta signalen (både stanna & ligg) och sedan bjuda stadga. Skippar att stanna efter några repetitioner och lägger sig direkt. Gör om gör rätt! Varvar snarr & boll som belöning.


2) Varsågod-övning. Att springa full fart mot mig fast det ligger boll eller snarr bakom. En svår övning för Krutan som tror att vi tränar inkallning med ställande. Är tveksam i vissa starter och har inte full fart när dragingen bakåt är stark. Till nästa träningspass ska vi köra kortare sträckor.


3) Stegförflyttningar. Backa börjar ta form och jag tycker att han är rakare i alla förflyttningar. Försöker belöna i rörelse och inte i halten vilket har resulterat i att sitt uteblir i halten. Men detta tar vi när förflyttningarna är säkrare eftersom att han fortfarande har lite låg bakdel, framförallt åt höger och bakåt.


En bra träning i trevlig aktivitetsnivå. Förvånansvärt lite intresse för de utsatta konerna.   Kanske inte hade behövt beställa de där extra 10 konerna jag gjorde igår?? Men de röda och oranga ska kompletteras med gula och rosa!  

Avslutar med en klockren bild från FB!!

 Har skrivit ut den och satt den längst fram i min träningslogg!!

Kramar från oss

 
 
Malin

Malin

26 september 2011 18:56

Härligt att träningen gick mkt bättre idag
och härligt att vi får ta del av det i bloggen!
2 X *tumme upp*

Behöver du ÄNNU fler koner så vet jag någon *blink blink* som oxå slitit med x antal koner även om det var på annat vis - finns MÅNGA...

Här hemma jublar vi att 1:a löpet snart snaaart är helt o hållet över & livet kan återgå till det normala! Odie kommer att jubla BIGtime för att åter få busa med bästa buskompisen Doggy igen!

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards