Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Inbodd Banjo och valputveckling!

Av Emma - 26 februari 2011 13:31

Tänk att man aldrig slutar förvåna sig över hur dagarna bara rusar iväg?? Lilla Banjo har bott in sig väl, sover på nätterna och håller låda på dagarna!

Det fungerar bra att lämna honom kortare studer och det blir tystare & tystare när vi tränar på att vara i buren. Han visar gång på gång att han är en orädd kille med ett stort självförtroende. Vi har testat att leka med olika typer av leksaker och han tycker om det mesta. Han vill gärna behålla omtyckta saker för sig själv så här behövs lite större fokus.


Idag har jag och Ida fått möjligheten att vara med i en träningsgrupp för valpar som Åsa Jakobsson dragit ihop och dagens tema var lek. Banjo skötta sig fint och lekte engagerat på ny plats. Tummen upp för det!  

Dagen avslutades med lek och Banjo tycke allt att han var kung på gräsmattan   när tröttheten tog ut sin rätt så fungerade leken inte lika bra. Detta tar vi också med oss i kommande träningar. Det var en trött kille som lade sig tillrätta i buren och somnade gott på vägen hem.  

Ida tyckte att det var roligt med leken och ska läsa sin läxa till nästa träff   

 

Och Krutan då?

Jo, ELÄNDE tyckte han imorse när han fick stanna hemma! Men vi ligger inte på latsidan....

VIttringen har stått lite still, men vi fortsätter på samma linje hemma i lugn och ro. Vi har tränat tillsammans med kamrater och fokus har legat på inkallning, rutan och fortgående. Idag vilar han sig dock i form!

 

Kramar från oss

 
 
Malin

Malin

27 februari 2011 11:57

Härligt att Banjo funkar fint i flocken
och att ni hade en bra utflykt igår.

Nu har lilla ODIE flyttat in, ser fram
emot lugna nätter.. det är ju 6 år sedan
jag hade "valp i lägenhet" - vilket meck!

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards