Klicka med Krut

Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Träningsgrupp i Lomma

Av Emma - 26 april 2010 21:24

Ikväll har vi varit och tränat i Lomma tillsammans med klubbens träningsgrupp. Med den senaste tävlingen i fortfarande färskt minne så är att träna på nya platser men framför allt med nya hundar ett måste. Speciellt platsliggning och det var där vi började idag. Krut fick ligga på flanken och jag stannade ganska nära för att kunna belöna ofta. Han låg fint, var tyst och försökte bara snusa en gång. (klar förbättring)   

Något som desvärre störde honom ordentligt var myggorna och dom hade kläckts i massor.  

Sedan delade vi upp oss i grupper, vi var tillsammans med Helen & Beck och en rottis Selma och jag har redan glömt vad matte heter   

Vi turades om att köra olika moment och vi började med fria följet. Inte riktigt nöjd idag, han låg på långt fram och plogade så vi får nog backa ett steg eller två. Sedan körde vi rutan och här blev det tummen upp    fick hjälp att flytta rutan mellan varje skick och bollen låg i bak. Tveksamt första skick, men sedan gick det som hejsan!

Som avslutning körde vi inkallning med ställande där jag bara kastade bollen direkt. Han höll fin fart och bromsade inte och väntade på kastet.

Sen var vi både trötta, nöjda och myggbitna och åkte hem!


Förövrigt så är det massor att göra i skolan och nästa tenta närmar sig så träna hund får jag göra när jag hinner. Imorgon börjar Ida & Skott en klickerkurs som Ida har längtat till. Igår var dom på trivselkväll med grillning och tävlingar på Oxie Hu och hon kom hem med fina priser efter att hennes lag vunnit. På torsdag är det agility för mej och Krut och Hu för Ida & Skott.

Här kommer lite bilder på Ida & Skott från igår....

     


Kramar från oss!

 
 
Matilda

Matilda

27 april 2010 11:11

Usch, myggorna kan väl hålla sig borta ett litet tag till iaf.. Kul med klickerkurs och agility :)

http://www.goldenliv.com

 
Malin

Malin

27 april 2010 11:43

Fy blärken för myggor, faktiskt inte märkt
av några än. Man hoppas ju att en del såna
"plågoandar" ex myggor & FÄSTINGAR framförallt
fått lite på nöten med den kalla långa vinter
vi faktiskt haft här nere. Igår var puppysarna
ute för 1:a gången, man kan ju bara sitta och
titta på dom i timmar, dom blir mer o mer hund
för varje dag som går, små individer - inte bara
"valparna".

Lycka till med kommande tenta!
Här sitts det oxå en hel del med näsan
i böckerna. Ikväll ska jag till skjutbanan
igen - pang pang Lucky Luke!

Kram på er!

http://www.madofi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 27 februari 2012 14:48

Igår tränade vi i ridhuset i Sjöbo och jag fick hjälp med att filma. Hur nyttigt som helst att titta i efterhand och man ser saker som man annars inte tänker på med mera. Fokus för mej har varit om han ser lika speedad ut som jag upplever det och om ...

Av Emma - 26 februari 2012 21:46


det finns ingen som du!!  

Av Emma - 16 februari 2012 20:46


Idag är ingen vanligt dag, för det är Krutans födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!         Tänk att han redan är fyra år.... min svarta älskling!! Det finns ingen som du!!     ...

Av Emma - 12 februari 2012 17:10

Varning för ego- och skrytinlägg!!!   Vilka grabbar det bor i denna familjen, både två- och fyrbenta!! Börjar med det som nästan fått mitt mamma-hjärta att brista! Jag fick ett telefonsamtal i torsdags som jag inte kommer glömma i första taget! E...

Av Emma - 7 februari 2012 21:41

Jag går en spännande utbildning om en specifik behandlingsmetod på praktikplatsen och idag fick jag en riktigt aha-upplevelse!!   Föreläsaren beskrev hur man jobbade kring behandlingsmålen på ett väldigt tydligt och enkelt sätt för att uppnå bästa mö...

Presentation

Hos Maria på VIPDOG handlar jag mer än gärna! Ett bra sortiment med hög kvalitet & fantastisk service. Klicka på loggan för att komma till webshopen, väl värt ett besök!! 

 

LYDNADSREGLER

Besöksstatistik

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards